Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Oostende

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Oostende

hallo iedereen!
    Ik ben een beginnend fotograaf en maak foto's met een nikon D3100.
    Ik heb mijn toestel al 3 jaar ongeveer maar begin er nu pas echt gebruik van te maken.

Ondertussen ben ik ook bezig met een basiscursus voor digitale fotografie.
    Door een beetje zelfstudie heb ik wel al wat geleerd maar deze cursus heeft mij toch al superveel dingen bijgeleerd,
    hopelijk kan ik dit op deze forum ook

Over bewerking van foto's ken ik nog niet veel, nu bewerk ik nog mijn foto's met vieuwNX2(bijgeleverd programma toen ik mijn camera kocht).

Bij deze...mijn eerste 3 foto's op dit forum

Last edited by KennethD; 11 maart 2016, 23:11.

Re: Oostende

Hallo,

Welkom op dit forum.
    Best eens bekijken hoe je foto's hier onmiddellijk zichtbaar kan plaatsen, en niet echter een link.
    De eerste, helaas, goede poging. De kleuren zouden eens opnieuw bekeken moeten worden, ook de compositie vind ik maar niets.
    De weede is voor mij de beste, maar naar compositie toe staat het gebouw iets te centraal volgens mij. Probeer in het vervolg uw onderwerp misschien meer op 1/3 te plaatsen.

Comment

danku voor de tips
      toren vind ik inderdaad ook iets minder...

maar ondertussen zijn de foto's wel zichtbaar.

Comment

Bij je eerste heb je een vrij opvallende halo rond het gebouw, wellicht ontstaan door iets te felle nabewerking.
        Probeer je nabewerking in eerste instantie iets subtieler uit te voeren.
        Succes.
        https://www.facebook.com/devrieset/

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door KennethD Bekijk bericht
          danku voor de tips
          toren vind ik inderdaad ook iets minder...

maar ondertussen zijn de foto's wel zichtbaar.
          Maar dan wel niet in de volgorde zoals ze achter de link stonden, zo is het wel moeilijk om iedereen te laten volgen hé

Comment

Aii ja heb ik idd geen rekening mee gehouden😁

Comment

De eerste zou ik anders uitsnijden. Zo dat je je gebouw minder centraal staat. Geeft meer spanning. Licht wat temperen.
              de tweede : teveel verscherpt. uitsnede zou ik ook anders gemaakt hebben. Meer vierkant met zicht op stuurbord. Stukje vooraan met afgesneden balkje weg.
              de toren : Daar mis ik de kleuren wat. Het geel moet meer doorkomen. (kan door kleuren door te drukken).
              Wat mij vooral opvalt is de kleur van je lucht. Bij al je foto's. Heb je daar iets aan gedaan ? Of kwam deze zo uit je camera ?

Comment

Al bij al geen slecht begin.
                Succes!

Comment

Welkom op het forum !
                  Je tweede foto vind ik het beste, zou er enkel onderaan een stukje vanaf doen tot juist boven het zwarte aan de rechter kant.
                  Je kan beter 1 foto plaatsen per keer, daar ga je dan meer gerichter commentaar op krijgen. Soms is het ook handig als je exif gegevens erbij vermeld worden

Mvg John
                  http://www.flickr.com/photos/johncoopmans/

Comment

Nee, het kleur van de lucht heb ik iets meer blauwer gemaakt, vond het beter uitkomen zo

Comment

Working...
                    X