Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Op 22 februari 2025 bezoekt Belgiumdigital enkele iconische locaties in Gent. Meer informatie HIER! Deze stadswandeling is inmiddels VOLGEBOEKT!
Wil jij ook de werking van Belgiumdigital ondersteunen? Verleng of start dan je vzw-lidmaatschap en geniet van voordelen bij activiteiten en kortingen bij onze partners.
Kerk staat er mooi op
Origineel standpunt ingenomen. Het muurtje zorgt er alvast voor dat je in de foto gaat. Alleen loop ik via het muurtje de foto binnen maar kom ik hierdoor niet op het niveau van de kerk terecht.
Ik krijg dan de keuze om ofwel de hoogte in te gaan naar de kerk ofwel me af te vragen wat er dieper in de foto zou zijn.
Nu, dit standpunt heb je wellicht ingenomen om de kerk er goed op te krijgen.
deka
There is a crack in everything, that's how the light gets in. ( L. Cohen )
Ben het eens met wat mijn voorganger schrijft, alleen is de perspectief vertekening hier toch een beetje 'te' voor mij.
Ik weet niet hoe een volledige correctie er zou uitzien of wat je over houdt van de foto, maar een kleine aanpassing dringt zich toch wel op, wanneer ik naar de gebouwen links en rechts zie.
Gewoon mijn mening hé.
Kerk staat er mooi op
Origineel standpunt ingenomen. Het muurtje zorgt er alvast voor dat je in de foto gaat. Alleen loop ik via het muurtje de foto binnen maar kom ik hierdoor niet op het niveau van de kerk terecht.
Ik krijg dan de keuze om ofwel de hoogte in te gaan naar de kerk ofwel me af te vragen wat er dieper in de foto zou zijn.
Nu, dit standpunt heb je wellicht ingenomen om de kerk er goed op te krijgen.
deka
Deka,
Bedankt voor je reactie en advies, mijn bedoeling was inderdaad om de kerk er goed op te krijgen en eens iets anders te proberen dan alleen maar een kerktoren.
Hoe zou u op deze foto nog een correctie doen naar compositie, of is het vanuit het gekozen standpunt niet meer mogelijk?
Ben het eens met wat mijn voorganger schrijft, alleen is de perspectief vertekening hier toch een beetje 'te' voor mij.
Ik weet niet hoe een volledige correctie er zou uitzien of wat je over houdt van de foto, maar een kleine aanpassing dringt zich toch wel op, wanneer ik naar de gebouwen links en rechts zie.
Gewoon mijn mening hé.
Djivan,
Bedankt voor je reactie, zou het kunnen helpen om een crop te doen zodat het rechter gebouw eraf valt, de hoogte verkleint zich dan ook, en komen we een eindje verder op het muurtje uit.
Enig bijkomend advies of hoe jezelf misschien zou trachten te corrigeren is altijd welkom.
Bedankt voor je reactie, zou het kunnen helpen om een crop te doen zodat het rechter gebouw eraf valt, de hoogte verkleint zich dan ook, en komen we een eindje verder op het muurtje uit.
Enig bijkomend advies of hoe jezelf misschien zou trachten te corrigeren is altijd welkom.
Je kan al beginnen met eens het gratis programmatje ShiftN te downloaden. Hiermee kan je de foto met één duw op het automatisch knopje al eens z'n werk laten doen en zien wat er uit komt.
Soms is het goed, soms is het minder goed, en het kan ook wel eens slecht zijn. Het resultaat hangt af van foto tot foto. Maar aangezien het gratis is kan je het toch eens proberen hé.
Met het progje gewoon op auto krijg je van jouw foto na bewerking door het progje onderstaande foto voorgeschoteld, wat ik al niet slecht vind.
De gebouwen links en rechts staan recht en de toren staat ook recht(er).
Ik heb wel nog een beetje het bleke gebouw wat verdonkerd, misschien zelfs ietsje te veel, maar het gaat in feite om het rechtzetten niet.
Zoals je ziet verlies je wel wat links en rechts, maar dat kan ook niet anders bij perspectiefcorrectie.
Je kan er bovenaan wel nog een stukje afhalen zodat hij niet meer zo lang en smal oogt.
Wanneer deze foto terug weg moet geef je me maar een seintje
Je kan al beginnen met eens het gratis programmatje ShiftN te downloaden. Hiermee kan je de foto met één duw op het automatisch knopje al eens z'n werk laten doen en zien wat er uit komt.
Soms is het goed, soms is het minder goed, en het kan ook wel eens slecht zijn. Het resultaat hangt af van foto tot foto. Maar aangezien het gratis is kan je het toch eens proberen hé.
Met het progje gewoon op auto krijg je van jouw foto na bewerking door het progje onderstaande foto voorgeschoteld, wat ik al niet slecht vind.
De gebouwen links en rechts staan recht en de toren staat ook recht(er).
Ik heb wel nog een beetje het bleke gebouw wat verdonkerd, misschien zelfs ietsje te veel, maar het gaat in feite om het rechtzetten niet.
Zoals je ziet verlies je wel wat links en rechts, maar dat kan ook niet anders bij perspectiefcorrectie.
Je kan er bovenaan wel nog een stukje afhalen zodat hij niet meer zo lang en smal oogt.
Wanneer deze foto terug weg moet geef je me maar een seintje
Ik vind hem ook beter zo, van mij mag je hem zo laten staan, ga het programmatje eens downloaden. Merci!
Ik doe de meeste correcties op de laptop, maar als ik dan op een ander scherm men bewerkte foto's bekijk, zitten de kleuren anders.
Comment