Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

terug naar de jaren 50

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• terug naar de jaren 50

1

2

Genomen tijdens een jam sessie in café revue in Leuven met zeer weinig licht (1/160 f2.8 en iso 4000).
    Deze leken mij geschikt om eens de retro tour op te gaan, is het ook gelukt?

Re: terug naar de jaren 50

Het licht werkte duidelijk niet mee...
    Dus de omstandigheden zijn niet van de poes...
    nr1 is scherp maar ik persoonlijk hou niet van een micro frontaal in het gezicht...
    Nr2 mis ik scherpte en is ook op 1/200 getrokken ipv 1/160 ;-)

voor mij stralen ze weinig retro uit... Anders moet je eens kijken bij de filters van NIK efex analog, daar zitten zeer leuke filters tussen...
    þú söngst til mín, svo hljótt... "ég þakka þér þá von sem þú gafst mér"
    Freelance bedrijfsfotograaf
    klikerdeklik hier voor mijn website!

Comment

Hier ontbreekt duidelijk licht. Misschien had het optrekken van de Iso tot 5000 iets opgeleverd.
      Mvg Suske

Comment

De eerste vind ik nog OK, met die micro in het gezicht kan ik nog leven, maar die schaduw op de kin in de tweede foto vind ik echt storend. Een prime lens die tot 1.8 of beter gaat was misschien handig geweest in deze moeilijke situatie.

Comment

Dat dit niet de beste foto's zijn wist ik ook wel. Ik vond dat de figuur wel een retro uitstraling op heeft. Daardoor ben ik gaan experimenteren om door de kleurtoning die uitstraling en sfeer te versterken maar dat is blijkbaar niet echt gelukt. Daarmee weet ik genoeg, ik blijf verder experimenteren. De Nik Filters zijn wel een optie maar soms probeer ik zoiets graag zelf te bekomen.

Comment

Working...
          X