Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Mama's dikke buik

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Mama's dikke buik

De vraag gekregen om foto's te nemen van de bolle buik, samen met het zoontje. Ik vond het eigenlijk geen gemakkelijke opdracht. Het zoontje wou niet altijd meewerken maar waar ik het nog meest moeite mee had misschien was de belichting. Daardoor redelijk hoog in ISO moeten gaan...Foto's zijn getrokken voor een venster met het gordijn dicht, dus eigenlijk tegenlicht. Wat vinden jullie er van? Tips/opmerkingen zijn altijd welkom! Ondertussen heb ik al gemerkt een reflectiescherm te missen, dat staat nog op mijn verlanglijstje

ISO 1250 - f/2 - 1/125 - 18mm
    Nikon D7100 + Nikon 70-200mm f4 + Nikon 85mm f 1.8 AF-S + Sigma 150mm f 2.8 EX DG OS HSM + Sigma 18-35 f1.8 DC HSM ART

Re: Mama's dikke buik

Heel spontaan met echte emoties, en dat is het allerbelangrijkste : De compositie vind ik ook goed (misschien nog beter met rechter arm van mama in beeld, misschien ook niet)

Het gebruik van het tegenlicht vind ik op de meeste plaatsen goed, maar ik zou de hooglichten op de nek van het kindje toch wat proberen te temmen.

Er is ruis is zichtbaar, maar die stoort me eigenlijk niet. Je kan de ruis misschien nog wat minderen in nabewerking; iso 1250 zou geen probleem mogen zijn voor je toestel.

Verder zou ik hier en daar locaal de "clarity / helderheid" verminderen (uitgaande van lightroom): Bij de rimpels aan mama's nek en bij de rimpels rechts in beeld op de rug, vlak onder mama's trui.

Comment

De pose en de inhoud vind ik zeer goed. Het licht, of de belichting die zou beter kunnen.
      Kunst is genieten - genieten is een kunst !

Comment

Bedankt voor jullie reactie beiden! De belichting is inderdaad niet je dat, maar dat zijn werkpuntjes Zou een reflectiescherm hier bijvoorbeeld wat soelaas kunnen brengen?

Groetjes
        Roeliee
        Nikon D7100 + Nikon 70-200mm f4 + Nikon 85mm f 1.8 AF-S + Sigma 150mm f 2.8 EX DG OS HSM + Sigma 18-35 f1.8 DC HSM ART

Comment

Mooie expressie volle foto.

Mvg Yves.
          What you see is what you get

Comment

Tja, de nek van het kindje mag wat getemperd worden, maar ik voel vooral emotie als ik deze foto zie.
            Vind het derhalve heel erg knap vastgelegd.
            "I never worry about the future. It comes soon enough." (Albert Einstein)

Comment

heel mooi - goed gedaan
              Peter
              mijn website : klik

Comment

Working...
              X