Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Karl Blossfeldt achterna

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Karl Blossfeldt achterna

Zoals reeds eerder gemeld in een forum heb ik de opdracht gekregen om een fotograaf te bespreken. Een deel van de opdracht is om een aantal foto's te maken: de kenmerken van die fotograaf gebruiken in je eigen foto's. Hierbij reeds een aantal probeersels.

Karl-Blossfeldt-bloem_0002-versie-2 by Anneke Deneve, on Flickr

Karl-Blossfledt_0036-as-Smart-Object-1 by Anneke Deneve, on Flickr

Karl-Blossfeldt-appel_0046 by Anneke Deneve, on Flickr

Graag jullie reacties.

Re: Karl Blossfeldt achterna

Mooie zwart-wit omzettingen, wat dat betreft zit je goed qua sfeer. Bij de composities heb ik wel iets meer twijfels, ik denk dat Karl de roos onderaan meer ruimte zou geven en bovenaan minder. De denne-appel zou hij er in zijn geheel op zetten. Verder maakte hij gebruik van zo veel mogelijk scherptediepte, ik zou het diafragma naar f/22 durven draaien.

Comment

Re: Karl Blossfeldt achterna

Bedankt alvast voor je reactie.
      De foto's zijn mijn eerste experimenten:
      - betreffende het diafragma zit je volledig juist maar dit zijn mijn eerste stappen met de studioflitser. Op school werd ons ook aangeleerd om met f/8 te werken in deze omstandigheden (ik moet en wil dus nog veel leren, ...)
      - betreffende de denne-appel, nee hoor ... dit is een reproductie zoals de oorspronkelijke foto.
      De belangrijkste kenmerken van Blossfeldt die ik wil gebruiken zijn:
      - hoog contrast (waar nog wel wat aan gewerkt moet worden)
      - gedeelte van het onderwerp
      - het formaat van blossfeldt wil ik ook respecteren.
      - verschilende stadia van het bloeien: zaad, vrucht, blad, ...
      - grafische details van het onderwerp
      - zwart/wit
      Deze foto's dateren wel al van enkele weken terug en ondertussen er wel al wat meer geëperimenteerd.

Comment

Working...
      X