Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Wil jij ook de werking van Belgiumdigital ondersteunen? Verleng of start dan je vzw-lidmaatschap en geniet van voordelen bij activiteiten en kortingen bij onze partners.
Ik dacht dat je elkaar niet mocht aanraken ? Althans zo heb ik basket, volley of voetbal leren kennen (als dit toch gebeurde was het meer toeval dan wat anders) . Het is duidelijk dat de regels veranderd zijn.
Althans het leverde je wel een mooie spannende actiefoto.
Body: Canon 5D Mark III
Lens: EF 70-200 f 2.8 L IS USM
Focal length 80mm, f/2.8 1/400 en ISO 2000
Bij Handbal mogen ze elkaar blokkeren met het lichaam... dit gaat echter zo snel en ze zijn zo lomp. Het is een harde sport!
Bedankt iedereen nogmaals voor het kijken en de leuke comments.
En jij bedankt voor de info Sproet.
Gelet op je sluitertijd en ISO was de sportzaal relatief goed verlicht? Ik doe hoofdzakelijk sport (ben nu ruim 2 jaar bezig met fotografie) en heb de canon 7d (oude versie) maar bij low light situaties zit dit toestel vrij snel aan de limieten.
Heb gisteravond een 6D mogen lenen om foto's te nemen op het oefenterrein van een voetbalploeg. Mijn eerste indrukken (moet de meeste foto's nog op pc bekijken en bewerken): gemis aan crop valt heel goed mee, op gebied van ruis een enorme verbetering, de burst rate echter baart me wel wat zorgen. Ik vind hem veel trager dan mijn 7d en soms kon ik na het nemen van 2-3 foto's op rij niet onmiddellijk opnieuw gaan focussen op andere speler en klikken. Heb jij ervaring met de 6D?
En jij bedankt voor de info Sproet.
Gelet op je sluitertijd en ISO was de sportzaal relatief goed verlicht? Ik doe hoofdzakelijk sport (ben nu ruim 2 jaar bezig met fotografie) en heb de canon 7d (oude versie) maar bij low light situaties zit dit toestel vrij snel aan de limieten.
Heb gisteravond een 6D mogen lenen om foto's te nemen op het oefenterrein van een voetbalploeg. Mijn eerste indrukken (moet de meeste foto's nog op pc bekijken en bewerken): gemis aan crop valt heel goed mee, op gebied van ruis een enorme verbetering, de burst rate echter baart me wel wat zorgen. Ik vind hem veel trager dan mijn 7d en soms kon ik na het nemen van 2-3 foto's op rij niet onmiddellijk opnieuw gaan focussen op andere speler en klikken. Heb jij ervaring met de 6D?
Ik heb naast mijn 5D Mark III als backup ook de 7D oude versie. Idd wat jij vermeld komt dit toestel wat tekort met hogere ISO.
Met de 6D heb ik geen ervaring.
Mooi actiemoment. Ik heb toch wel een paar verbeterpunten:
- het lijkt dat de scherpte meer ligt op speler nr 3 ipv de actie
- De witbalans is niet helemaal correct. Een correctie in Lightroom van -9 op de temperatuur en -15 op kleurtint geeft al een veel beter resultaat
- De foto nog wat rechtzetten en het is af.
Comment