Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Op 22 februari 2025 bezoekt Belgiumdigital enkele iconische locaties in Gent. Meer informatie HIER!
Wil jij ook de werking van Belgiumdigital ondersteunen? Verleng of start dan je vzw-lidmaatschap en geniet van voordelen bij activiteiten en kortingen bij onze partners.
Dit had een mooi beeld kunnen zijn. Helaas is het dynamisch bereik van onze camera's niet groot genoeg om zo'n beeld mooi weer te geven zonder bijkomende hulpmiddelen. Een ND Grad filter had hier uitkomst kunnen bieden, maar zelfs dan nog zit je met een grote uitgebrande streep in de reflectie van de zon in het water. Ook de uitsnede had iets meer naar rechts kunnen zijn. Je zon volgens de titel toch het onderwerp is plakt te neig tegen de rand en ook het bovenste stuk van de lucht mag er voor mij vanaf.
Ik zou zeggen: Gewoon nog eens teruggaan en opnieuw proberen ;-)
mvg,
Beire
Nikon Z7ii - NIKKOR Z 24-70mm f/2.8 S - NIKKOR Z 85mm f/1.8
Don't lead me into temptation, I can find the way myself.
Je kan in LR een circulaire filter plaatsen op de zon en hier de belichting een pak omlaag halen om meer detail te krijgen in de zon zelf. En dan evt met een brush de felle reflectie ih water temperen.
Zo'n ND filter heb ik (nog) niet, dus ik moet het doen met de standaard lens op de camera. Een ND filter maakt het allemaal wat rustiger, al kan je op zo'n wiebelig bootje niet echt werken met lange sluitertijden door de schommelingen.
De foto is niet gecropped, dus de zon kan ik niet naar links verschuiven. Heb net eens geprobeerd met de circulaire filter, maar kan er niet echt meer detail uit krijgen. Waarschijnlijk overbelicht dus aan de kant van de zon.
Comment