Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Ghelamco Arena - Ottergembrug - Blue Towers

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Ghelamco Arena - Ottergembrug - Blue Towers

Hallo

Begin deze week deed ik eens een poging om de sfeer vast te leggen rondom de Ghelamco Arena. Ik koos bewust om tegen valavond comfortabel ter plekke zijn om te kunnen profiteren van het licht van het "blauwe uurtje". Bedankt voor jullie constructieve feedback.

1.

2.

3.

Mvg

Bart
    Last edited by quattie007; 4 februari 2016, 14:33.

Re: Ghelamco Arena - Ottergembrug - Blue Towers

Het is een fantastisch uitnodigende plek om te gaan fotograferen, maar o zo moeilijk in beeld te brengen. Zeker als je het probeert zoals jij gedaan hebt. Geen haar op mijn hoofd die er aan denkt dat ik het beter kan, maar toch volgende bemerkingen...

Foto 1. Mooi perspectief, leuke spoorvorming, maar jammer dat de Blue Towers scheef getrokken staan. Zou proberen die vertekening toch nog weg te krijgen.
    Foto 2. Ook weer die vertekening door de groothoek vooral. Maar nu zowel voor de Ghelamco als voor de Towers. De eye-catchers op de foto vind ik iets te overbelicht en de zwarte grasvlakte zou een stukje afgesneden mogen worden. Net als dat half sterretje links.
    Foto 3. Dit vind ik eigenlijk de beste. Maar ik zou toch een deel van de zwarte berm en het water afsnijden en de gebouwen/brug toch iets minder belichten. Zeker de Ghelamco is nu echt te fel om eigenlijk nog iets moois te tonen.

Just my 2c...

Comment

Ik vind de eerste de mooiste, maar de vertekening verstoort inderdaad jammer genoeg.
      Bij de derde hou ik wel van de reflectie in het water.
      Mvg Philip

Comment

Ik vind de 2e de betere maar zelf had ik die arena niet laten meespelen en rechts zo mogelijk meer brug gepakt
        bedankt om te kijken of te reageren, frans !

Comment

Perspectief vertekening bij de opname proberen te vermijden door de camera rechter te houden bij foto 2 en 3.
          Bij de eerste was dat wellicht wat moeilijker omdat daar de compositie primeert.
          De torens een tikje rechter zetten en het lijnenspel recht uit de onderste hoeken laten vertrekken en de 1e is veruit de mooiste voor mij

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door kohraya Bekijk bericht
            Perspectief vertekening bij de opname proberen te vermijden door de camera rechter te houden bij foto 2 en 3.
            Bij de eerste was dat wellicht wat moeilijker omdat daar de compositie primeert.
            De torens een tikje rechter zetten en het lijnenspel recht uit de onderste hoeken laten vertrekken en de 1e is veruit de mooiste voor mij
            das wat ik er ook van dacht.

Comment

Bedankt voor de feedback allemaal.

Het meest terugkerende commentaar in verband met het omvallen van de gebouwen (perspectief) heb ik in Lightroom proberen aan te pakken via:

Develop > Lens Corrections > Manual > Vertical schuiver verplaatsen zodat de rechtopenstaande lijnen in de gebouwen loodrecht naar boven komen te staan.

Ik begrijp dat dit slechts een noodgreep is en onthou bij volgende opnames met een breedhoeklens om de camera minimaal omhoog of omlaag te richten tenzij het natuurlijk gaat om foto nr. 1 want daar speelt de compositie de voornaamste rol.

Opnieuw bedankt voor jullie feedback.

1.

2.

3.

Comment

Working...
              X