Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Snowshoe

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Snowshoe

Sinds vandaag in het bezit van mijn nieuwe spiegelreflex en meteen wat foto's genomen.
    Allereerste keer op manuele stand en geen ervaring, maar wou toch al eens wat proberen voor mijn opleiding start in februari
    Opbouwende kritiek steeds welkom!

- Foto genomen op simpel laken, met natuurlijk licht
    - ISO 100
    - Sluitertijd 1/80
    - f/4.5

Re: Snowshoe

als medebeginner :
    - ik zie niet genoeg op welk punt je hebt scherpgesteld, lijkt het linker oor te zijn, terwijl ik eerder tussen de ogen zou gekozen hebben.
    - compositie vind ik best ok

Comment

Wel, er is scherpgesteld tussen de oogjes, maar het lijkt inderdaad dat het oor veel scherper is... Iets om volgende x op te letten dus

Comment

Ik denk dat de afwezige scherpte te wijten is aan het diafragma. Je had mijn inziens gerust de ISo iets omhoog kunnen zetten zodat je een kleiner diafragma had kunnen gebruiken en dat zou de scherpte tengoede gekomen zijn..

Comment

Heel krap in het kader rechts en boven en het kader past niet bij de foto.
          Denk ook aan hetzelfde van wat JPR hier boven schrijft.
          Heb wel een enorme bewondering voor iemand die zonder ervaring (schrijf je toch) direct op manueel gaat fotograferen, maar wellicht gaan ze je dat in eerste instantie vlug afleren op je cursus in februari.

Comment

Ik heb totaal nog geen kennis van iso en diafragma en dergelijke... Heb de handleiding snel doorgelezen en wat rondgeprutst met fotos nemen Foto is inderdaad krap, komt omdat mijn achterkant (deken in zetel) niet hoog genoeg kwam en je in de achtergrond een lamp en muur zag staan en dus heb ik gecropt om dit te verwijderen... @djivan.. Waarom zullen ze dit afleren? Ik had gehoopt net wel manueel te leren fotograferen

Comment

Je kan natuurlijk ook eerst een foto nemen op Auto ... en dan foto's nemen van hetzelfde onderwerp waarbij je zelf diafragma's en sluitertijden instelt.

Zonde van de scherpte, want ik vind het wel een leuke foto.
              Mvg Philip

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Leilany Bekijk bericht
                Ik heb totaal nog geen kennis van iso en diafragma en dergelijke... Heb de handleiding snel doorgelezen en wat rondgeprutst met fotos nemen Foto is inderdaad krap, komt omdat mijn achterkant (deken in zetel) niet hoog genoeg kwam en je in de achtergrond een lamp en muur zag staan en dus heb ik gecropt om dit te verwijderen... @djivan.. Waarom zullen ze dit afleren? Ik had gehoopt net wel manueel te leren fotograferen
                Dat zal je wel leren, maar of ze er mee zullen beginnen in les één ......
                Je schrijft zelf dat je geen kennis hebt van iso, diafragma en dergelijke, maar je gaat wel direct alles manueel gaan instellen... op wat gebaseerd dan ??
                Je hoeft daarom niet op auto te gaan fotograferen, maar bvb. beginnen met je diafragma in te stellen bvb. en de rest automatisch, of sluitersnelheid instellen en de rest auto... enz.
                Dat bedoelde ik dus.
                Maar soit, ieder zijn mening daarover.

Comment

Het allerleerste dat ze doen is de AUTO stand afleren...

In cvo-leuven begint men dan inderdaad met de A, S en P stand. Ik heb de M stand moeten afleren. En dan belichtingscompensatietoepassen ifv het beeld
                  In de tweede module (DIGI2) gaan ze dan terug naar M stand, en spotmeting.

Eigenlijk komt het op hetzelfde neer, al vind ik de M stand handiger omdat op mijn toestel er twee stelringen zijn, en om de nodige belichtingscompensatie toe te passen je op knoppekes moet drukken.

Maar naar ik hoor werken professionals nogal veel in de P stand.

Ik heb net mijn DIGI3 afgewerkt en vond het een heel fijne periode. Hoewel ik eigenlijk al grotendeels alles kende heb ik enorm enorm veel bijgeleerd. Veel plezier met je cursus !

De oogjes van de poes zijn idd. zjust niet scherp genoeg. Wel mooie compo.
                  mijn nieuwe website (al is er nog wat sleutelwerk aan) : www.fotografiepieter.be

Comment

Ik weet ook wel dat "de echten" (zoals wij hier) niet in Auto- stand fotograferen
                    Het was maar een suggestie uit eigen ervaring voor de absolute beginner. Om te leren uit de waarden die het toestel toekent en dan te experimenteren.

Ik kijk ook steeds naar de exif-waarden die sommige mensen boven of onder hun foto hier zetten ... om eruit te kunnen leren (dank daarvoor trouwens)
                    Last edited by philitalia; 9 januari 2016, 07:32.
                    Mvg Philip

Comment

Bedankt voor de reacties allemaal Ik heb gewoon wat gegoogled op kattenfotografie en instellingen en begonnen met de waarden die deze fotografen gebruikten en zelf nog wat afgesteld. Volgende keer zal ik dus eens proberen om sluitertijd als voorkeur in te stellen en zien hoe dat gaat en manueel houd ik nog even uit tot mijn opleiding... Ik denk dat ik te snel, te veel wou proberen zonder enige kennis. Maar ik heb er nu toch uit geleerd en dat is het belangrijkste als beginner

Comment

Working...
                      X