Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

The splash

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• The splash

Om eerlijk te zijn ... ik zat ijsvogels te spotten ...

Re: The splash

Dit had de perfecte plaat kunnen zijn mocht het geen snapshot zijn geweest.

Ik verklaar mij nader.
    De compo zit zeer goed en het moment is opmerkelijk goed .
    Fototechnisch zijn er imho enkele elementen die beter konden, met name de scherpte op het subject en de sluitertijd die iets korter mocht zodat het water in de beweging meer zou 'bevriezen'.
    Die fototechnische zaken zijn bij u normaliter steeds erg goed onder controle en uw foto's geven altijd blijk van het feit dat je om het zacht uit te drukken wel iets meer dan een basiskennis beheerst.

Daardoor concludeer ik dat dit moment zich enigszins onverwacht voordeed en dat er in spoed werd gehandeld en er dus andere instellingen zouden gebruikt geweest zijn mocht er meer beredenering aan voorafgegaan zijn.

Maar dit is echt een bemerking terzijde want de compo en het moment maken deze opname anders wel zeer de moeite waard . Laat dat duidelijk zijn.

Mvg.,
    Smets84.

Comment

Ik heb 27 foto's genomen van dit nijlpaard dat een volle minuut bezig was met dit geplons.
      Ik zat samen met 4 of 5 andere fotografen met mijn camera klaar op de beanbag omdat we deze al een tijdje aan 't bekijken waren.
      De foto's net voor en na deze reeks, was van vogels. Deze foto's hadden andere camera instellingen (steeds manueel).
      Bij het nijlpaard heb ik dus bewust gekozen voor deze instellingen. Dat ze niet optimaal zijn, komt omdat het tegen zonsondergang was en ik niet meer voldoende licht had.
      Exif: f5.6 - 1/320" - ISO 1250.
      Scherpte ligt volgens mij zeer goed, maar een grotere DOF en kortere sluitertijd was inderdaad beter geweest zoals je zegt.
      Maar dan moest ik hoger gaan met mijn ISO ...
      M.a.w: het is geen snapshot ... maar dat kon jij ook niet weten zonder dit verhaal erbij
      Toch bedankt voor je eerlijke mening, waarin ik je helemaal volg wat betreft het bevriezen van de waterdruppels (dat was inderdaad mooier geweest).

Comment

Ik heb het water liever zoals hier is weergegeven, sprankelend en fris en niet melkachtig...Heerlijke momenten die je mocht beleven en fijn dat we mee mogen genieten!
        vriendelijke groeten, Sien

Ik wil elke dag dat vandaag beter is dan gisteren !

Comment

mooie foto!!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Smets84 Bekijk bericht
            ... met name de scherpte op het subject ...
            Kleine nuance:
            De 'scherpte op het subject' was misschien door mij wat beknopt geformuleerd daar de tanden en het gehemelte inderdaad de correcte scherpstelling hebben.
            Ik doelde vooral op het feit dat het volledige subject de nodige scherpte verdiende (dus inderdaad grotere DOF).

Oorspronkelijk geplaatst door kohraya Bekijk bericht
            Ik heb 27 foto's genomen van dit nijlpaard dat een volle minuut bezig was met dit geplons.
            Ik zat samen met 4 of 5 andere fotografen met mijn camera klaar op de beanbag omdat we deze al een tijdje aan 't bekijken waren.
            De foto's net voor en na deze reeks, was van vogels. Deze foto's hadden andere camera instellingen (steeds manueel).
            Bij het nijlpaard heb ik dus bewust gekozen voor deze instellingen. Dat ze niet optimaal zijn, komt omdat het tegen zonsondergang was en ik niet meer voldoende licht had.
            Exif: f5.6 - 1/320" - ISO 1250.
            Scherpte ligt volgens mij zeer goed, maar een grotere DOF en kortere sluitertijd was inderdaad beter geweest zoals je zegt.
            Maar dan moest ik hoger gaan met mijn ISO ...
            M.a.w: het is geen snapshot ... maar dat kon jij ook niet weten zonder dit verhaal erbij
            Toch bedankt voor je eerlijke mening, waarin ik je helemaal volg wat betreft het bevriezen van de waterdruppels (dat was inderdaad mooier geweest).
            Bedankt voor uw nadere toelichting en verduidelijking!
            Ik trek bij deze dan ook mijn woorden omtrent het onterechte 'snapshot' volledig terug.
            Ik had niet de indruk dat er onvoldoende licht was en aldus was in mijn redenering een snapshot de meest plausibele oorzaak.
            De niet-ideale lichtomstandigheden blijken dus de 'schuldige' te zijn.

Mvg.,
            Smets84.

Comment

Toch een mooie foto onder blijkbaar niet al te makkelijke omstandigheden.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door kohraya Bekijk bericht
                Ik volg je hierin, maar verder wel mooi gedaan.
                https://www.facebook.com/devrieset/

Comment

ik vindt hem wel iets hebben zo, tandjes staan er scherp op beter dat dan scherp water en onscherpe tanden

Comment

nog goed dat die jou niet gesnapt heeft, zo'n beest, zo'n tanden... iets kortere sluitertijd was nog beter geweest, maar ja, soms is het zoals het is he.
                    mijn nieuwe website (al is er nog wat sleutelwerk aan) : www.fotografiepieter.be

Comment

knappe plaat - het juiste moment
                      Peter
                      mijn website : klik

Comment

Working...
                      X