Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Smartphone B&W

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Smartphone B&W

Heyhey, ben net begonnen met fotografie, alles very basic.
    Heb een Nikon D3200 met momenteel enkel een nikkor dx af-s 18-105mm 1:3.5-5.6G E.
    Deze foto is getrokken aan de kust, had fototoestel niet mee, dus was snel even met de smartphone. Zon was al stevig onder, daarom ook zo onscherp. Maar vond het toch een leuke. (Doggies hebben lichtgevende halsbandjes aan).

Comments zijn welkom!

Re: Smartphone B&W

Dit is het helaas toch niet hoor.
    Je foto is niet scherp, vertoont zeer veel ruis en staat scheef.
    Volgende keer toch maar je Nikon meenemen
    https://www.facebook.com/devrieset/

Comment

Ik mocht niet van mijn vriendin (ik had er al te veel mee getrokken ).

Maar maar.. ik vond het toch iets hebben van compositie en contrasten, niet?
      Last edited by spinningrom; 6 januari 2016, 07:43.

Comment

sorry probeer je vriendin maar de volgende keer te overtuigen om je Nikon mee te nemen
        mvg

Comment

haha, ok, ik zal eraan denken

Comment

Andere camera meenemen of geen vriendin...
            Sorry, maar deze had je echt niet moeten posten volgens mij, dat moet je toch zelf ook zien?

Comment

de camera maakt op zich geen 'h*l' uit. qua compositie en techniek had je toch wat meer kunnen doen. dit lijkt er op dat je gewoon je phone vooruit gestoken hebt en click deed.

je staat wat ver af van je gezelschap. als je wat dichter stond kon de led je onderwerp ook beter belichten waardoor de scherpstelling beter zal zijn. Nu heb je ook redelijk wat voorgrond die weinig bijdraagt aan je onderwerp.
              ik denk dat je hiermee wou vastleggen een mooie avond aan zee met de dijk als achtergrond? een lager standpunt had dit ook sterker laten uitkomen.

leuk als snapshot om de herinnering te koesteren maar daar blijft het dan ook bij. goeie tip voor je een foto maakt kijk goed rond op je scherm/zoeker. wat zie je allemaal in beeld en draagt het op één of andere manier bij aan het doel dat je hebt bij het maken van de foto.
              A7 f1.4 fuji F2 & F1.4

Comment

Het was zonder led, hoor, gewoon wat met de instellingen gespeeld (app: CameraMX).

Boudini, goh: ik vond het eigenlijk wel sfeer hebben. Technisch trekt het op niet veel, maar daarom heet dit dan ook 'beginnershoek', niet? Voor mij is dit een begin: het heeft niet veel, behalve sfeer.

Van dat lager standpunt ga ik zeker onthouden, thanks!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door spinningrom Bekijk bericht
                  Het was zonder led, hoor, gewoon wat met de instellingen gespeeld (app: CameraMX).

Boudini, goh: ik vond het eigenlijk wel sfeer hebben. Technisch trekt het op niet veel, maar daarom heet dit dan ook 'beginnershoek', niet? Voor mij is dit een begin: het heeft niet veel, behalve sfeer.

Van dat lager standpunt ga ik zeker onthouden, thanks!
                  idd. één van de weinige foto's die hier op zijn plaats staat. Verwonder me altijd waarom die parelkes hier verborgen staan, ipv op de andere fora. Zal wel een onbekende geschiedkundige reden hebben. tja.

over de foto : stel dat die wel met "goed" materiaal genomen wordt, lager bij de grond, manneke en hondjes iets groter, behouden van de kustlijn en zijn lichtjes, de wolken wat beter uitgewerkt, waarschijnlijk best ok dan.
                  Last edited by Iegienie; 7 januari 2016, 21:56.
                  mijn nieuwe website (al is er nog wat sleutelwerk aan) : www.fotografiepieter.be

Comment

Iegienie, een oprechte dank voor je opmerking!

Comment

Working...
                    X