Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Music for Life 2015

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Music for Life 2015

Een Foto van Toerist LeMC.
    Geef Jullie mening maar. Is de eerste keer dat ik op een evenement foto's neem. Dus hoop uit jullie mening wat te leren he

Re: Music for Life 2015

Scherpte ontbreekt wat normaal is met 214,5mm en 1/20.
    Sluitertijd moet korter om scherpte te krijgen.
    Google eens concertfotografie, er staan genoeg tips.
    mvg,
    Eddy
    Smaken verschillen

Comment

Je hebt zijn blik gevangen, en dat is al een verdienste. Misschien wachten tot hij achter zijn micro uitkomt, dat steekt nu nogal prominent in zijn gezicht. En ik mis wat scherpte. Is het bewegingsonscherpte? 215mm aan 1/20 lijkt mij optimistisch, zelfs met beeldstabilisatie. Minder inzoomen zou hier misschien oplossing geweest zijn: zijn hoofd er volledig op (nu stukken afgezaagd) en minder mm en dus langere tijd toegelaten. Iets of wat diafragmeren zou ook goed zijn voor de scherpte (niet voor de tijd...). Dan maar ISO omhoog : geeft meer ruis, maar als je moet kiezen tussen scherpte of ruis, kan ik met een beetje ruis leven.

Comment

Thnx Eddy, dat ik daar niet eerder aan gedacht heb om te zoeken op Google heb wel wat gevonden binnenkort uitproberen

Comment

Lijkt me ook dat de scherpte hier op de microfoon ligt.
          Probeer ten alle tijden scherp te stellen op de ogen

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jensdh Bekijk bericht
            Lijkt me ook dat de scherpte hier op de microfoon ligt.
            Probeer ten alle tijden scherp te stellen op de ogen
            De persoon zal meer bewegen dan de microfoon en 1/20 met een 214,5 mm is dan geen aanrader.
            Mvg,
            Eddy
            Smaken verschillen

Comment

Zelfs de microfoon is niet scherp (hoewel minder onscherp dan de zanger). Jammer anders had het wel een mooie foto geweest
              Mvg Philip

Comment

Het meest belangrijkste is reeds gezegd. De scherpte zit niet goed, ook de oorzaak is reeds gegeven. Ik vind de beeld opbouw niet zo sterk en het moment spreekt me ook niet echt aan. Ik mis naast scherpte vooral sfeer.
                Op mijn blog vind je mijn tips voor concertfotografie. Ik ken je toestel niet maar als je volledig ingezoomd F6.3 als grootste diafragma hebt dan moet de ISO naar een 6400 of hoger om een sluitertijd te halen die voldoende snel is. Ik weet niet of je toestel dan nog bruikbare beelden oplevert

Comment

Het meest belangrijkste is reeds gezegd. De scherpte zit niet goed, ook de oorzaak is reeds gegeven. Ik vind de beeld opbouw niet zo sterk en het moment spreekt me ook niet echt aan. Ik mis naast scherpte vooral sfeer.
                  Op mijn blog vind je mijn tips voor concertfotografie. Ik ken je toestel niet maar als je volledig ingezoomd F6.3 als grootste diafragma hebt dan moet de ISO naar een 6400 of hoger om een sluitertijd te halen die voldoende snel is. Ik weet niet of je toestel dan nog bruikbare beelden oplevert

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door kawaracer Bekijk bericht
                    Ik volg hier.

Maar misschien nog belangrijker, wat vind je er zelf van?
                    https://www.facebook.com/devrieset/

Comment

Wel ja wat ik er van vind wordt hier wel bevestigd. Het was een van de beste foto's die ik heb kunnen nemen. Omdat ik zelf het ook niet zo goed vind wou ik langs deze weg wel is jullie mening weten en eventueel tips krijgen, daarvoor bedankt en ik hoop dat ik in de toekomst betere foto's kan maken. Materiaal dat ik gebruik is een Canon Eos 1200D en een paar standaard lenzen. Nu heb ik ook nog een tweede camera maar dat is een digitale en geen spiegel reflex. Ik ben nu wel van plan om m'n materiaal uit te breiden.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Webni Bekijk bericht
                        Materiaal dat ik gebruik is een Canon Eos 1200D en een paar standaard lenzen. Nu heb ik ook nog een tweede camera maar dat is een digitale en geen spiegel reflex. Ik ben nu wel van plan om m'n materiaal uit te breiden.
                        Deze foto is toch niet met je canon gemaakt?
                        Waarom zou je al onmiddellijk uitbreiden? Ik zou je aanraden om eerst de basis volledig onder de knie te krijgen, en dat kan je perfect met een 1200d en de bijhorende lenzen.
                        https://www.facebook.com/devrieset/

Comment

Working...
                        X