Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
De instelling 'ruisred. lange sluitertijd' staat nochtans aan.. zou de hoeveelheid ruis misschien te wijten zijn door overmatig lichtvervuiling achter het gebouw?
Canon 60D - 10-22mm f3.5-4.5 USM - 17-55mm f2.8 IS USM - 70-200mm f2.8 L IS II USM - 100mm f2.8 L IS USM Macro
Idd. spijtig van ruis want vind het een mooie compo.
Zou ook de lichte voorgrond weglaten (onderste deel van stoeprand tot in linker benedenhoek), dan gaat alle aandacht naar het verlichte gedeelte bovenaan.
Idd. spijtig van ruis want vind het een mooie compo.
Zou ook de lichte voorgrond weglaten (onderste deel van stoeprand tot in linker benedenhoek), dan gaat alle aandacht naar het verlichte gedeelte bovenaan.
Bedankt voor je compliment.. 😉
Ik heb al wat ruis kunnen reduceren door de luminantie wat te verhogen.
Canon 60D - 10-22mm f3.5-4.5 USM - 17-55mm f2.8 IS USM - 70-200mm f2.8 L IS II USM - 100mm f2.8 L IS USM Macro
Lange sluitertijden leveren idd ruis op, maar 25" bij ISO100 zou geen kwaad mogen kunnen bij een 60D.
Heb je in de nabewerking (Lightroom) misschien teveel moeten oplichten of heb je de schaduwen te zeer terug genomen?
Dat zou ook een reden van de ruis kunnen zijn.
Ruisreductie zet ik nooit aan in de camera aangezien dit vaak ten koste van de scherpte en het detail gaat.
Beter om de ruis als allerlaatste te reduceren, anders kan de foto al snel vrij vlak gaan lijken.
Op zich vind ik dat niet altijd verkeerd, want bij deze foto moet ik denken aan het werk van fotograaf Adrian Donoghue (en dat is een compliment - alleen de ruis nog even reduceren in de lucht).
Wow.. bedankt vr je compliment!
Had van die man nog niet gehoord.. En idd, hij maakte mooie beelden!
Ik zal me nog wat meer verdiepen in deze opname d.m.v. jullie tips om alsnog tot een geslaagd beeld te komen.
ruisreductie is een pak beter maar vooral de compo vind ik prachtig.
Kleuren zijn ook levendiger.
Ben wel niet zo'n fan van het fijne zwarte kader. Dat was ik de vorige keer vergeten. Zou de zwarte kader breder maken
Comment