Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Whiskey car

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Whiskey car

    Foto genomen op Rockabilly Day.
    Alle commentaar is welkom!

    Instagram / Facebook

  • #2
    Re: Whiskey car

    Wel, de foto geeft alleszins zeer goed een bepaalde sfeer weer. Maar er zijn ook een paar dingen waar je kan van leren. Je foto is een goede illustratie van het feit dat we dikwijls zeer selectief kijken als we een fototoestel vast hebben. De auto links en rechts, evenals het jongetje en de stoel leiden een beetje af, maar ik kan me heel goed voorstellen dat je dat tijdens de opname niet hebt gemerkt omdat je heel erg bezig was met die auto in het midden. Je moet bewust leren kijken naar dat soort van storende details, en dan kan je er ook iets aan doen, een stapje naar links (of naar voor) had in deze situatie misschien een beeld met minder afleidende details opgeleverd.
    Vervolgens, maar dat gaat al wat verder, bij zo 'n blinkende auto's met veel chroom, zijn reflecties belangrijk en mooi of niet mooi, ook daar moet je bewust naar kijken (dikwijls kan je trouwens jezelf ergens terugvinden in zo een reflectie). Ook hier is positie belangrijk, wat meer naar links, wat meer naar rechts, hoger, lager, kan totaal ander effect geven.
    Waarna de vraag blijft, was de whisky een beetje te drinken?

    Comment


    • #3
      Re: Whiskey car

      Oorspronkelijk geplaatst door Jobol Bekijk bericht
      Wel, de foto geeft alleszins zeer goed een bepaalde sfeer weer. Maar er zijn ook een paar dingen waar je kan van leren. Je foto is een goede illustratie van het feit dat we dikwijls zeer selectief kijken als we een fototoestel vast hebben. De auto links en rechts, evenals het jongetje en de stoel leiden een beetje af, maar ik kan me heel goed voorstellen dat je dat tijdens de opname niet hebt gemerkt omdat je heel erg bezig was met die auto in het midden. Je moet bewust leren kijken naar dat soort van storende details, en dan kan je er ook iets aan doen, een stapje naar links (of naar voor) had in deze situatie misschien een beeld met minder afleidende details opgeleverd.
      Vervolgens, maar dat gaat al wat verder, bij zo 'n blinkende auto's met veel chroom, zijn reflecties belangrijk en mooi of niet mooi, ook daar moet je bewust naar kijken (dikwijls kan je trouwens jezelf ergens terugvinden in zo een reflectie). Ook hier is positie belangrijk, wat meer naar links, wat meer naar rechts, hoger, lager, kan totaal ander effect geven.
      Waarna de vraag blijft, was de whisky een beetje te drinken?
      Ik kan het niet beter verwoorden.

      Comment


      • #4
        Re: Whiskey car

        idd. zelfde opmerkingen.
        Sony a77 + a700; Sony rx100III en wat lenzen

        Comment


        • #5
          Re: Whiskey car

          Bedankt voor de kritiek. Het is zoals je zegt zoeken en schuiven tot je een positie vind waar je op alle details hebt gelet.
          Het is niet altijd even gemakkelijk.

          Je bent inderdaad gefocust op de wagen en dan zie je de rest niet meer. Toch zou je steeds even het volledige beeld moeten afgaan om te zien op storende factoren.
          Instagram / Facebook

          Comment


          • #6
            Re: Whiskey car

            Mooi beeld
            Peter
            mijn website : klik

            Comment


            • #7
              Re: Whiskey car

              Oorspronkelijk geplaatst door blauwzwart Bekijk bericht
              Mooi beeld
              Peter
              Dank je!
              Instagram / Facebook

              Comment

              Working...
              X