Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Poging tot portretfotografie, the sequel

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Poging tot portretfotografie, the sequel

Foto uit dezelfde shoot als de vorige keer, in een andere omgeving genomen.
    Qua belichting heb ik hier 1 Speedlight via gouden paraplu als hooflicht, remlicht via 2de speedlight links achter haar.

ISO 100 - F5.6 - 1/160
    Nikon D750 - Nikkor 24-70 F2.8 - Nikkor 70-200 F2.8 VRII - Nikkor 50 F1.8 - Nikon SB910
    Imac 21,5" 2,9GHz Quad-core Intel Core i5 - 16 GB DDR3 SDRAM

Re: Poging tot portretfotografie, the sequel

Ben geen kenner hoor, nice try maar vooral stoort de rommelige achtergrond. Dat zorgt er al voor dat ik gauw weer verder rondkijk naar andere foto's. Ook had ik een pose met een lager standpunt misschien wel intiemer gevonden. Spijtig van de lichtvlek links op de foto.
    https://www.flickr.com/photos/97971414@N07/albums

Comment

Voor mij zeker een geslaagde poging. Omzetting is goed, licht vind ik goed.
      Ik ben echter totaal geen fan van de 'zachte' bewerking. Het lijkt alsof er een soort gloed over haar huid hangt, en dat vind ik echt helemaal niet mooi.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jensdh Bekijk bericht
        Voor mij zeker een geslaagde poging. Omzetting is goed, licht vind ik goed.
        Ik ben echter totaal geen fan van de 'zachte' bewerking. Het lijkt alsof er een soort gloed over haar huid hangt, en dat vind ik echt helemaal niet mooi.
        ik volg volkomen
        Peter
        mijn website : klik

Comment

+1 Ik ben ook niet zo'n fan van de zachte bewerking, maar ik zie toch een mooi portret.
          Mvg Philip

Comment

ik ben ook totaal geen kenner van dit soort fotografie...kom hier eerder om te lezen wat anderen schrijven om alzo men horizon toch iets te verruimen...wat ik alvast weet
            is dat ik ook niet echt een fan ben van dat verzachtende effect en zeker niet in een z/w foto....
            En toch vind ik de poging geslaagd om allerlei andere redenen...

Groetjes
            Freddy
            https://fredor2.wixsite.com/my-site

Comment

Mooi foto, de bewerking op het gelaat zou ik niet zo zacht maken, je verliest hierdoor karakter. Zwart wit wel mijn ding.
              Knappe omzetting en voor zoveel ik er van ken mooie belichting.
              Grt
              Eric

Comment

Is die "zachte bewerking" niet gewoon omdat je licht nogal dicht op je onderwerp stond? Ik zou volgende keer de lamp wat naar achter zetten, en ook wat hoger. Dan valt de schaduw van de neus wat naar beneden, dat komt natuurlijker over. En als het licht goed zit, nog een extra foto maken met de scherpte perfect op de ogen van je model, dan kan je de foto direct in showcase zetten

Comment

Working...
                X