Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Beweging

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Beweging

Sterspooropname van gisterenavond in mijn achtertuintje. Veel lichtvervuiling (Gent), veel vliegtuigen en die hele rare krul is een helikopter die boven de Ghelamco-arena hing

Movement

by Wim Bollein, on Flickr

SONY a6000 ; Samyang 8mm ; 450 foto's ; ISO 400 ; f/2.8 ; 15 sec ; 8mm

Re: Beweging

Leuk maar een beetje uitgeleurd effect. YMMV
    Dixitque Deus fiat lux et facta est lux.

Comment

Geen ervaring mee maar de kleur van de hemel vind ik hier eigenlijk te helder.
      Weet niet of je dat in de hand hebt
      Peter
      mijn website : klik

Comment

Ja, je hebt dat in de hand. Spelen met WB, belichtingstijd, opening en iso hé. De laatste drie tijdens het fotograferen en de eerste eventueel achteraf.
        Na veel proberen en zoeken en verschillende mogelijkheden testen vind ik dit voor mezelf best wel het leukste resultaat, maar daarin kunnen en zullen smaken zeker wel verschillen. Enige bijkomende is dat het in stadssituaties vrij moeilijk is vermits je al gauw een gelig effect krijgt van de OV.

Hier heb ik mijn WB uiteindelijk op 2700K gezet. De rest van de instellingen is een spelletje tussen het verkrijgen van puntjes per foto (en geen strepen in de individuele foto's), genoeg sterren op de foto en geen overbelichte foto. Bij kortere sluitertijd of lagere iso krijg je al snel heel wat minder sterren, vijf seconden langer open laten staan en het is precies dag.

Comment

Lucht mss iets te helder maar klopt wel met de rest van de belichting (gebouwen) vind ik. Enne, het maken van dit soort foto's is geen sinecure !
          Lijkt me verder wel haarscherp, nu ja, met 450 beelden en relatief gezien zo'n korte strepen... ik vind dit dus gewoonweg super.
          Zowel links als rechts is er zo een uitgebrande witte vlek, dat zou ik nog proberen temperen maar verder enkel complimenten!
          "I never worry about the future. It comes soon enough." (Albert Einstein)

Comment

Alle respect voor dit soort van fotografie. Het is een vak apart.
            Voor mij heb je een zeer knap resultaat bereikt!

Mvg.,
            Smets84.

Comment

Working...
            X