Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Machinery I

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Machinery I

Een kleine serie die ik heb gemaakt van enkele close-up beelden van een afgedankte machine.
    Ondertussen ook bij bepaalde foto's de flits en reflectiescherm wat gebruikt om wat meer "sfeer" in de foto te brengen. Benieuwd wat jullie ervan vinden.
    Bij deze de eerste:

Re: Machinery I

Goed flitsen is geen kattepis. Hoe meer je oefent hoe beter het je afgaat.
    Kom ook nogal eens bedrogen uit daarmee en ik blijf oefenen.

In deze foto heb ik de indruk dat de flits toch nog wat (te) hard uitvalt. Re boven.
    Als ik dat al kan vaststellen op het schermpje van het fototoestel blijf ik ofwel de flitswaarde verlagen, ofwel de flitser iets verder van het onderwerp te brengen tot het minder hard is.

Mogelijks wou je deze harde contrasten...dan heb ik niets gezegd.

Ben benieuwd voor hetgeen volgt.

Marc
    Perfectie is niet haalbaar, daarom eisen we ze van de anderen. (Tolstoi)

Comment

Bedankt voor uw reactie brombeer, en voor de tips.
      Goed flitsen is inderdaad niet makkelijk, vandaar dat ik wat aan het oefenen ben geweest.
      Ik moet wel zeggen dat het echt de bedoeling was de schaduwen van de lamelletkes te zien, het licht kwam inderdaad van rechts boven. Iets verder er van zou misschien nog beter zijn geweest.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door boudini Bekijk bericht
        ...Ik moet wel zeggen dat het echt de bedoeling was de schaduwen van de lamelletkes te zien...
        Ja maar dat is goed want op het moment dat er geen schaduwen meer zijn dan pas is de kans groot dat men zou zeggen...platgeflitst of te vlakke belichting.
        Je zal versteld staan hoe snel de flits in kracht afneemt naarmate de afstand tot het onderwerp groter wordt. Proberen maar.

Marc
        Perfectie is niet haalbaar, daarom eisen we ze van de anderen. (Tolstoi)

Comment

Working...
        X