Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Wil jij ook de werking van Belgiumdigital ondersteunen? Verleng of start dan je vzw-lidmaatschap en geniet van voordelen bij activiteiten en kortingen bij onze partners.
Wel Sien als je dat in één opname gemaakt hebt, heb je het er toch niet slecht afgebracht.
Je hebt hier een goede scherpte.
Aangezien je werkt met LR zou ik voor mezelf met een penseel toch een klein beetje licht terug nemen vanaf de balustrade (balustrade inbegrepen) naar boven toe. (Eventueel ook het contrastschuivertje gebruiken.)
Nu lijkt het een klein beetje alsof er mist of rook bovenin hangt.
Marc
Perfectie is niet haalbaar, daarom eisen we ze van de anderen. (Tolstoi)
Wel Sien als je dat in één opname gemaakt hebt, heb je het er toch niet slecht afgebracht.
Je hebt hier een goede scherpte.
Aangezien je werkt met LR zou ik voor mezelf met een penseel toch een klein beetje licht terug nemen vanaf de balustrade (balustrade inbegrepen) naar boven toe. (Eventueel ook het contrastschuivertje gebruiken.)
Nu lijkt het een klein beetje alsof er mist of rook bovenin hangt.
Marc
Dit is nu eens een reuze tip zie! Ik had dat nooit op die manier van corrigeren bezien! Hier is dit forum dus voor bedoeld ! Dank u Marc!
vriendelijke groeten, Sien
Ik wil elke dag dat vandaag beter is dan gisteren !
De kamer van koophandel in antwerpen :-)
Ik hoop dan nog wat andere beelden te zien...
Deze valt een beetje tegen als je weet wat daar nog allemaal te zien is...
De uitvoering is bij de up
Er is iets minder mist in de up, maar toch blijft de resterende mist aandacht trekken.
Ik vind het ook wat eigenaardig ogen, gezien de rechter kolom perfect recht en de linkse compleet scheef.
Zal wel met allerhande wiskundig uitlegbare fenomenen te maken hebben, maar het blijft raar.
Ofwel zou je moeten gaan rechtzetten op de hoek (die nu naar rechts helt) in het midden van de foto, , maar ik heb het niet geprobeerd.
PS Ondertussen wel geprobeerd en volgens mij oogt het veel beter.
Ik heb ook nog het volledige bovenstuk boven de moulure (je begrijpt wel wat ik bedoel) geselecteerd en enkel en daarop alleen het contrast verhoogd... en foetsie is de mist.
Maar het is en blijft jouw foto, en jij beslist wat je er mee aanvangt.
Ik wil dat nogmaals duidelijk maken, ik geef mijn 'ongekuiste' mening maar dring niemand iets op gezien ik te weinig onderlegd ben ter zake.
Er is iets minder mist in de up, maar toch blijft de resterende mist aandacht trekken.
Ik vind het ook wat eigenaardig ogen, gezien de rechter kolom perfect recht en de linkse compleet scheef.
Zal wel met allerhande wiskundig uitlegbare fenomenen te maken hebben, maar het blijft raar.
Ofwel zou je moeten gaan rechtzetten op de hoek (die nu naar rechts helt) in het midden van de foto, , maar ik heb het niet geprobeerd.
PS Ondertussen wel geprobeerd en volgens mij oogt het veel beter.
Ik heb ook nog het volledige bovenstuk boven de moulure (je begrijpt wel wat ik bedoel) geselecteerd en enkel en daarop alleen het contrast verhoogd... en foetsie is de mist.
Maar het is en blijft jouw foto, en jij beslist wat je er mee aanvangt.
Ik wil dat nogmaals duidelijk maken, ik geef mijn 'ongekuiste' mening maar dring niemand iets op gezien ik te weinig onderlegd ben ter zake.
rechttrekking uitgevoerd zoals je suggereerde, bedankt!
vriendelijke groeten, Sien
Ik wil elke dag dat vandaag beter is dan gisteren !
Comment