Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Space shuttle

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Space shuttle

Wellicht heb ik jullie op het verkeerde been gezet, maar deze deed me daar toch aan denken toen ik hem voor het eerst zag.
    Een HDR van twee (derde foto niet gebruikt) uit de hand genomen foto's met bracketing, omdat ik de belichtingen van én de toren én de lucht niet goed kreeg in één foto.
    De Bodic vuurtoren in Lézardrieux - Bretagne met een toch wel ongewone bouwvorm.

Dank aan de schrijvers van een reactie op mijn vorige posts.

Re: Space shuttle

Ongewoon, is 't minste dat je kan zeggen! Mooi om te delen met ons!
    vriendelijke groeten, Sien

Ik wil elke dag dat vandaag beter is dan gisteren !

Comment

Hij trekt er inderdaad wel heel hard op.
      HDR uit het vuistje weg - knap gedaan
      Peter
      mijn website : klik

Comment

mooi vastgelegd
        idd een ongewone bouwstijl
        Grts Dirk
        __________________________________________________ _
        Sony A580 en wat glas.

Comment

Opmerkelijk gebouw, of het mooi is laat ik in het midden, maar jij hebt het in ieder geval mooi op de gevoelige plaat gezet.

Comment

Knap gedaan en inderdaad passende titel.

Herman
            Groetjes, Herman.
            Ik zal nooit te oud zijn om bij te leren.

Comment

Mooi op de plaat gelegd. Om te mug..... Ik zou eventueel rechts in het groen(tegen de kader) dat rood puntje nog wegdoen.

Comment

Wat een vreemd gebouw. Die ladder tegen de gevel versterkt het raket-gevoel nog meer.
                Knappe belichting
                Groetjes,
                Dominic

Comment

Mooi gemaakt en een interessant gebouw, prima belichting. Ik ben meerdere malen langs Lézardrieux gereden op weg naar of vanaf Paimpol. Jammer dat ik deze gemist heb.
                  Tip voor de volgende trip
                  http://www.smuttynose.nl

Comment

De foto staat precies niet helemaal recht, de toren lijkt om te vallen naar rechts.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door olivetti Bekijk bericht
                      Mooi gemaakt en een interessant gebouw, prima belichting. Ik ben meerdere malen langs Lézardrieux gereden op weg naar of vanaf Paimpol. Jammer dat ik deze gemist heb.
                      Tip voor de volgende trip
                      Wij zijn ook een paar keer die weg op- en afgereden voor we wisten welk straatje we moesten indraaien.
                      Het laatste stuk is zelfs onverhard met een grasberm in het midden van de weg, maar is berijdbaar.
                      Maar laat ik nu net een voorkeur hebben voor wegen waar geen enkel ander (of toch zeer weinig) toerist komt.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jefzor Bekijk bericht
                        De foto staat precies niet helemaal recht, de toren lijkt om te vallen naar rechts.
                        Er is inderdaad iets eigenaardigs aan. Ik had het al opgemerkt.
                        De ladder hangt recht, de linkerkant van het ronde toren is recht, en de rechterkant van diezelfde ronde toren is niet meer recht.
                        Hoe ik dat kan oplossen ??????

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door zibro Bekijk bericht
                          Wat een vreemd gebouw. Die ladder tegen de gevel versterkt het raket-gevoel nog meer.
                          Knappe belichting
                          +1
                          grts,Jozef
                          Hij ging met de TIJD mee,en is nooit terug gezien !!!

Comment

Heel mooi...en idd een goede gelijkenis...de raket gaat wel omvallen denk ik ...held naar rechts...nochtans mooi recht op de afsluiting en poortje alleen ook de zijkant van het poortje is raar scheef....is dat lens vertekening ??

Groetjes
                            Freddy
                            https://fredor2.wixsite.com/portfolio-freddy-1

Comment

Is volgens mij de normale perspectiefvervorming wat je hier ziet.
                              Doordat je niet loodrecht op het gebouw staat lopen horizontale lijnen - als je die zou doortrekken - ergens door een bepaald vluchtpunt.
                              Als je twee lijnen zou trekken door boven en onderkanten van de vensters bvb dan gaan deze zich snijden ergens rechts buiten het kader van de foto.
                              Moest je loodrecht op het gebouw staan zouden die lijnen evenwijdig aan elkaar komen.
                              Hetzelfde fenomeen hebben we in de verikale richting.
                              De vertikale lijnen komen samen ergens in een vluchtpunt boven - dat treedt op van zodra je de camera naar boven richt.
                              Ook zonder camera is dit een volkomen normaal fysisch fenomeen - als we horizontaal kijken staan de stijlen van de deur vertikaal en evenwijdig - als we naar boven kijken lopen ze naar elkaar toe.
                              In fotografie hebben we de neiging om alles recht te willen zetten - maar moet dat wel ?
                              Peter
                              mijn website : klik

Comment

Working...
                              X