Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Het meest gefotografeerde...

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Het meest gefotografeerde...

    huisje van Bretagne.


  • #2
    Re: Het meest gefotografeerde...

    Mooie lijnen, mooie kleuren. Heb wel de indruk dat de verscherping net te is.

    Comment


    • #3
      Re: Het meest gefotografeerde...

      Oorspronkelijk geplaatst door JPR Bekijk bericht
      Mooie lijnen, mooie kleuren. Heb wel de indruk dat de verscherping net te is.
      +1
      mvg,
      Eddy
      Smaken verschillen

      Comment


      • #4
        Re: Het meest gefotografeerde...

        Oorspronkelijk geplaatst door JPR Bekijk bericht
        Mooie lijnen, mooie kleuren. Heb wel de indruk dat de verscherping net te is.
        Oorspronkelijk geplaatst door eddy007 Bekijk bericht
        +1
        mvg,
        Eddy
        Raar toch hé. Na de vorige talrijke opmerkingen van overscherp op mijn foto's, heb ik voor al mijn Bretagne foto's (er gaan er nog volgen)voor het eerst de scherpstelling (gaat van 0 tot 7) op de body zelf op 0 staan.
        En ik heb hier ook geen naverscherping gedaan.
        Zal zeker moeten op zoek gaan naar een body/lens of beide die niet meer zo'n scherpe foto's maakt .
        Nu weet ik echt niet meer hoe het op te lossen, tenzij mijn foto's lichtjes gaan blurren.
        Ook de picture style heb ik niet meer op landschap staan, omdat die het groen en het blauw intensifieert. Hopelijk is dat ten minste opgelost.
        Of anders ga ik maar terug videofilmen, dan ben ik meteen van alle kommer af.
        Last edited by Guest17; 7 november 2015, 18:15.

        Comment


        • #5
          Re: Het meest gefotografeerde...

          Heel mooi huisje, nog nooit gezien (maar dat zal waarschijnlijk aan mijn onervaren leeftijd liggen ).
          Mooie kleuren, en scherpte... daar zal ik helaas de voorgangers in volgen. Vooral het huisje zelf vind ik te scherp, vreemd.

          Comment


          • #6
            Re: Het meest gefotografeerde...

            Voor mij kan dit een topper zijn !!! De kleuren vind ik super, Scherpte: tja ik begrijp wel bovenstaande commentaren.
            www.erikthomas.be

            Comment


            • #7
              Re: Het meest gefotografeerde...

              Ik wil toch nog éénmaal terugkomen op het overscherpe. Zou het kunnen dat de rotsen/huisje er te veel verscherpt uitzien omdat ik de lucht wat bewerkt heb en daarna ook nog eens ontruist, dat het lijkt of de rest TE scherp overkomt ? Misschien in het vervolg wat vaseline op het frontglas van m'n objectief smeren .
              Nu om het even wat of hoe of waarom, na deze laatste interventie zou ik jullie willen verzoeken dit misbaksel maar zo rap mogelijk te laten zakken.

              Comment


              • #8
                Re: Het meest gefotografeerde...

                Laat mij dan nog eerst vlug even reageren want een misbaksel vind ik het zeker niet
                De rand van de rotsen met de lucht ziet er inderdaad heel scherp uit, als je zegt dat he de lucht bewerkt heb zou het daar wel eens aan kunnen liggen.
                Zou het kunnen dat je ook speelt met de helderheid slider in lightroom? Ik heb zelf al gemerkt als je daar mee overdrijft dat dit ook een invloed heeft op de scherpte in de foto.
                Los daarvan vind ik dit toch wel een mooie foto hoor.
                Groetjes,
                Dominic

                Comment


                • #9
                  Re: Het meest gefotografeerde...

                  Oorspronkelijk geplaatst door zibro Bekijk bericht
                  Laat mij dan nog eerst vlug even reageren want een misbaksel vind ik het zeker niet
                  De rand van de rotsen met de lucht ziet er inderdaad heel scherp uit, als je zegt dat he de lucht bewerkt heb zou het daar wel eens aan kunnen liggen.
                  Zou het kunnen dat je ook speelt met de helderheid slider in lightroom? Ik heb zelf al gemerkt als je daar mee overdrijft dat dit ook een invloed heeft op de scherpte in de foto.
                  Los daarvan vind ik dit toch wel een mooie foto hoor.
                  Ik werk in PS Zibro, dus die helderheid slider ken ik niet. Wat ik nu meestal met mijn foto's doe is gewoon nog eens het histogram bekijken en eventueel nog lichtjes aanpassen.
                  Wanneer er niet veel detail in de lucht met wolken zit, pas is 'detail extractor' toe van de Nik software.
                  Logischerwijze wanneer je details ophaalt, krijg je ook wat ruis, die ik dan in Noiseware Pro op de stand landschap wat terugschroef.
                  Maar aan de verscherping raak ik helemaal niet.
                  Nu dit was het allerallerlaatste berichtje hier, want anders blijven we deze naar boven halen en daar doe ik liever niet aan mee .

                  Comment


                  • #10
                    Re: Het meest gefotografeerde...

                    Oorspronkelijk geplaatst door Djivan Bekijk bericht
                    Ik wil toch nog éénmaal terugkomen op het overscherpe. Zou het kunnen dat de rotsen/huisje er te veel verscherpt uitzien omdat ik de lucht wat bewerkt heb en daarna ook nog eens ontruist, dat het lijkt of de rest TE scherp overkomt ? Misschien in het vervolg wat vaseline op het frontglas van m'n objectief smeren .
                    Nu om het even wat of hoe of waarom, na deze laatste interventie zou ik jullie willen verzoeken dit misbaksel maar zo rap mogelijk te laten zakken.
                    Noem het zeker geen misbaksel. De foto op zich vind ik een hele mooie, het was juist dat die scherpte mij dadelijk opviel. Het kleuren en lijnenspel vindt il gewoon prachtig gedaan.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Het meest gefotografeerde...

                      Ik zou direct tekenen om zo een Mooie scherpe fotos te kunnen maken....prachtig resultaat
                      https://fredor2.wixsite.com/my-site

                      Comment


                      • #12
                        Re: Het meest gefotografeerde...

                        Vind het een knappe - 50 tinten blauw
                        Peter
                        mijn website : klik

                        Comment


                        • #13
                          Re: Het meest gefotografeerde...

                          Oorspronkelijk geplaatst door Djivan Bekijk bericht
                          Wanneer er niet veel detail in de lucht met wolken zit, pas is 'detail extractor' toe van de Nik software.
                          Voila, je hebt zelf het antwoord gegeven waarom uw foto oververscherpt lijkt.

                          V.
                          http://www.catchlight.be
                          Like mijn page, als je iets aan mijn commentaar hebt/had.
                          https://www.facebook.com/CatchlightPhotographyBelgium

                          Comment


                          • #14
                            Re: Het meest gefotografeerde...

                            Oorspronkelijk geplaatst door blauwzwart Bekijk bericht
                            Vind het een knappe - 50 tinten blauw
                            Peter
                            +1
                            grts,JOzef
                            Hij ging met de TIJD mee,en is nooit terug gezien !!!

                            Comment


                            • #15
                              Re: Het meest gefotografeerde...

                              Oorspronkelijk geplaatst door VincentBxl Bekijk bericht
                              Voila, je hebt zelf het antwoord gegeven waarom uw foto oververscherpt lijkt.

                              V.
                              Pas die filter wel enkel en alleen op de lucht toe dan, niet op de ganse foto hé.

                              Comment

                              Working...
                              X