Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Een moment van bezinning.

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Een moment van bezinning.

Duits Kerkhof in Lommel, herfst... maar ook een moment van bezinning;

Re: Een moment van bezinning.

mooi je sfeer weer gegeven
    het is wss optisch bedrog maar het lijkt of het geheel wat bol staat
    A7 f1.4 fuji F2 & F1.4

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door unalom Bekijk bericht
      mooi je sfeer weer gegeven
      het is wss optisch bedrog maar het lijkt of het geheel wat bol staat
      +1
      grts,Jozef
      Hij ging met de TIJD mee,en is nooit terug gezien !!!

Comment

Bij deze zie ik alvast geen banding. Het wat bol staan valt me ook op, kruisjes hellen naar rechts in het lichtere gedeelte. Goed merkbaar in het eerste kruisje dat in de schaduw nog ligt. Inhoudelijk vind ik het een goede keuze om de herfst op die manier te tonen.
        Ik ben geen fotograaf, ik probeer wel een foto te maken van wat ik zie.

Comment

sfeervolle plaat - de schaduwen misschien al iets te donker
          Peter
          mijn website : klik

Comment

Bedankt voor de commentaren, wat het bol staan betreft is me niet opgevallen. Foto is genomen met een primelens van 24mm, ik zou niet weten hoe ik dit moet oplossen?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door josdevos Bekijk bericht
              ... ik zou niet weten hoe ik dit moet oplossen?
              Ga het kort houden wegens momenteel meer behoefte aan platte rust...sorry daarvoor. (Ook aan de meelezers hier...sorry, eerst beetje beter proberen worden...)

In de meeste hedendaagse software zit wel iets in geprogrammeerd om dat probleem aan te pakken. Of het nu Adobe (LR-PSP), Corel (Paintshop), DXO (optics) of andere software is ga je zeker terminologie terugvinden in de trend van:
              Tonvormige-bolvormige-speldenkussen vervorming, Geometric distortion, Adaptive wide angel, lenscorrecties waarbij camera en lens herkend worden door de software, enz...
              In sommige applicaties kun je kiezen of de software dit automatisch moet proberen oplossen (waar ik niet steeds tevreden mee ben) of je zelf manueel kunt bijsturen.
              Die software laat meestal toe om "non-destructief" te werken waarmee bedoeld wordt dat je naar hartelust kan experimenteren zonder het origineel om zeep te helpen. Het is ook niet zo simpel omdat je riskeert als je het ene rechtzet je de kans loopt dat iets anders in beeld dan weer een knauw krijgt. Het komt er op neer te experimenteren welke van de aangeboden opties het best aan je noden voldoet.

Marc
              Perfectie is niet haalbaar, daarom eisen we ze van de anderen. (Tolstoi)

Comment

Prima foto. Beetje donker, maar dit doet het perfect bij de sfeer die je wil weergeven.
                Ik persoonlijk zou er niks aan wijzigen.
                Last edited by Guest17; 5 november 2015, 09:32. Reden: Woordje 'donker' vergeten te typen

Comment

Bedankt Marc, voor de inspanning die wil doen om deze uitleg te geven.

Comment

Mooi beeld, maar je hebt dezelfde foto (of alleszins eentje uit dezelfde reeks) ook ingezonden voor de BD-Challenge. Je begrijpt dat ik die inzending heb moeten weigeren, omdat de Challenge anoniem is, en je dus -terwijl de Challenge loopt- je foto (of een erg vergelijkbare) niet mag publiceren, noch op het BD forum, noch elders op het net, want als iemand die foto aantreft en het mij meldt, dan moet ik de Challenge-inzending verwijderen. Dat gebeurt af en toe... zelfs bij doorwinterde Challengers.
                    Maar je hebt nog tijd voor misschien nog mooiere lichtstralen!
                    BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sequoia 15.6) - iPhone XR (iOS 18.6) + M2 iPad Air WiFi (iPadOS 18.6)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Djivan Bekijk bericht
                      Prima foto. Beetje donker, maar dit doet het perfect bij de sfeer die je wil weergeven.
                      Ik persoonlijk zou er niks aan wijzigen.
                      Helemaal mee eens!
                      Heb nog zoveel te leren

Comment

Working...
                      X