Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Op 22 februari 2025 bezoekt Belgiumdigital enkele iconische locaties in Gent. Meer informatie HIER!
Wil jij ook de werking van Belgiumdigital ondersteunen? Verleng of start dan je vzw-lidmaatschap en geniet van voordelen bij activiteiten en kortingen bij onze partners.
Och, geduld is een schone deugd...
Opvallend is wel dat blijkbaar zowat iedereen schrik heeft om als eerste een reactie te geven en veelal wordt nadien de mening van de eerste bevestigd. En geef toe, niet iedereen heeft 's namiddags de tijd om foto's te bekijken en/of te becommentariëren, je foto was ook nog maar 3 uur gepost.
Geen reactie betekent dus niet dat hij niet goed is. Het is soms erg moeilijk om goede commentaar te geven, immers met "slecht" of "heel goed" als commentaar leer jij niets bij en dat is toch de bedoeling van dit forum : bijleren, niet ?
Over de foto zelf kan ik weinig zinnigs zeggen, de compo is goed, mss iets te wazig, en een paar uitgebrande vlekken, beetje rommelige voorgrond, maar ja, foto genomen in een bos... niet eenvoudig hoor !
"I never worry about the future. It comes soon enough." (Albert Einstein)
Om 12u47 geplaatst en reeds ongeduldig om 16u08 !?!?
Er zijn ook nog mensen die moeten werken of iets anders te doen hebben dan op het BD forum te vertoeven hé .
Zelf eens een reactie plaatsen op een foto kan wellicht ook helpen, want ook hiermee leer je veel bij, want schrijf je iets écht verkeerd, dan zal men je wel op één of andere manier corrigeren, dan kan je zelf oordelen of je juist of fout zat.
Maar je eigen mening geven is in feite nooit verkeerd, ook al zijn er tig voor jou geweest die het anders schrijven.
Het kan namelijk ook (veelal) met smaak te maken hebben.
On topic : ik vind deze net iets té mistig en bovenaan té heldere (bijna) overbelichte plaatsen doen hem ook geen goed.
mijn persoonlijke mening, is een beetje 'meh'. ik zie een foto van veel bomen/stammen met een licht onscherpe voorgrond en een uitgebrande kruin. de sfeer ter plekke kan misschien magisch zijn maar dit zie ik niet op de foto. Het is nogal druk zonder dat ik duidelijk zie waarnaar ik moet kijken. je titel zegt herfst maar de blaadjes aan de bomen zien er groen uit
je had bv laag bij de grond een mooi blad op de voorgrond van je foto kunnen zetten, dan was het tenminste duidelijk een onderwerp geweest. dan had je wss ook niet die uitgebrande kruin bij in beeld gehad.
en zoals mijn voorganger reeds zei, geduld is een mooie deugd. Als je na een dag nog steeds 0 comments hebt kan je eens polsen waarom maar na 3uur is wat rap
Eigenlijk is het heel simpel.
Hoeveel comments wil je krijgen op je foto ?
1 ? Plaats dan minstens 1 comment bij een ander voor je een nieuwe topic opent.
5 ? Plaats 5 comments bij anderen voor je een nieuwe topic start.
10 ? ==> goed geraden.
Schopjes of comments in eigen topics tellen niet mee
Als iedereen zo handelt zal de rekening - gemiddeld gezien - kloppen als een bus.
Een iewat ander standpunt kon er al voor gezorgd hebben dat je dat overbelichte stuk bovenaan al een stukje kwijt was;
Anderzijds kon je er ook voor kiezen om de belichting uit te zetten op het helderste stuk ( dus daar licht op meten en zorgen dat de foto voor dat deel goed was ). Je voorgrond zou dan natuurlijk een heel stuk donkerder geworden zijn, maar vermoedelijk had je dan wel iets meer de sfeer die er hing in het bos kunnen weergeven. Kleurenpalet zou van mij in de nabewerking ook wat meer pit mogen krijgen, niet veel, maar toch iets meer.
Nu, is maar mijn persoonlijke mening bij dit beeld.
groeten,
deka
There is a crack in everything, that's how the light gets in. ( L. Cohen )
Een iewat ander standpunt kon er al voor gezorgd hebben dat je dat overbelichte stuk bovenaan al een stukje kwijt was;
Anderzijds kon je er ook voor kiezen om de belichting uit te zetten op het helderste stuk ( dus daar licht op meten en zorgen dat de foto voor dat deel goed was ). Je voorgrond zou dan natuurlijk een heel stuk donkerder geworden zijn, maar vermoedelijk had je dan wel iets meer de sfeer die er hing in het bos kunnen weergeven. Kleurenpalet zou van mij in de nabewerking ook wat meer pit mogen krijgen, niet veel, maar toch iets meer.
Nu, is maar mijn persoonlijke mening bij dit beeld.
groeten,
deka
kan ik enigszins wel volgen, ik onderbelicht ook meestal bij landschapsfoto's.
Ik fotografeer meestal ook onderbelicht maar ik wou met deze foto een wat mistig effect creëren . Ik heb dezelfde foto ook genomen met 2 stappen onderbelicht.
Is natuurlijk een volledig ander beeld
Comment