Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
De Shooting Day in AARSCHOT op 22 maart 2025 is VOLGEBOEKT
Inderdaad mooie omzetting en scherpte op deze.
Meen ooit gelezen te hebben dat een missend gewricht waarbij een arm, been of voet uit het niets komt niet als aangenaam ervaren wordt.
Is geen zelf uitgevonden "regeltje."
Marc
Perfectie is niet haalbaar, daarom eisen we ze van de anderen. (Tolstoi)
Op zich een mooi portret en goed omgezet.
Beetje jammer van de bg, vooral boven zijn hoofd maar dat kan je nog softwarematig verdoezelen.
zo'n "zwevende arm" dat komt ook altijd wat raar over
Een 'half hoofd' is blijkbaar ok in portretfotografie...
Een 'zwevende 'arm die mooi in de hoek begint en geen raar beeld veroorzaakt zou 'tegen de regels zijn'??!!
Mensen toch, vergeet die opgelegde regels even en bekijk het gegeven beeld objectief. Ik vind deze foto natuurlijk overkomen en goed gebracht.
Niks speciaals of 'Wauw'- factor, maar gewoon goed gebracht (voor beginnershoek toch.)
Belichting vrij goed in balans wat contrast betreft. Centrale positie kon misschien wat beter wat compo betreft.
Tsja...
er zijn regels en er zijn uiteraard regels. Al dan niet verouderd. Ik vind ze niet uit.
Ik denk alvorens je regels aan je laars kunt lappen je minstens het bestaan ervan moet kennen. Dan kun je inderdaad zeggen dat je ze doelbewust aan je laars lapt.
Als je volgend topic leest ga je ook wel objectief kunnen vaststellen dat deze regel wel ergens een grond van bestaan kan hebben.
Waar kan men al beter kennis maken met sommige van deze regels dan in een beginnershoek. Een ervaren fotograaf moet je niet wijzen op het bestaan ervan. Als hij een half hoofd fotografeert zal hij ofwel daar redenen voor gehad hebben ofwel naast de lijntjes willen kleuren.
Naar mijn inziens werd in geen enkele commentaar de foto "afgebroken."
Wat betreft de commentaar die ik zelf op deze foto gaf denk ik dat hij volgens de "regels" was. Weeral regels...
Eerst werden de positieve punten meegegeven waarop een vrijblijvende "raad" meegegeven werd.
Heeft TS geen boodschap aan dit gegeven kan het misschien nog "nice to know" voor andere beginners zijn.
Marc
Ik zie hier een knap portret, haarscherp en een geslaagde omzetting.
Het lijkt me nogal logisch waar de zwevende arm vandaan komt.
Als er mij al iets stoort is het eerder dat stukje muur (?) iets onder de linker schouder.
Meer dan geslaagd.
"I never worry about the future. It comes soon enough." (Albert Einstein)
Ik beaam dat de kwaliteit van deze foto goed is, ik heb het alleen moeilijk met het rookgedrag, iets waar ik gelukkig mee gestopt ben 40 jaar geleden en wat ik me nog steeds beklaag.
Re: Mark, een sigaretje aan 't smoren ... (met update)
Voor mij echt wel. Behoudens andere opmerkingen omtrent achtergrond is het figuur in de foto nog even performant maar af. Waarmee ik bedoel dat het stukje ellebooggewricht zeker geen afbreuk doet...integendeel.
Maar zoals hierboven reeds geschreven: "Heeft TS geen boodschap aan dit gegeven..." waarmee bedoeld word dat het jouw foto is en dat je hem maakt of presenteert naar jouw smaak. Maw geen verplichting.
Marc
Comment