Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

oefenen

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• oefenen

Ben een beetje aan het oefenen om ook eens vogels in de vlucht te shooten...maar niet echt simpel....

DSC_1217f+bd by Freddy Houtmeyers, on Flickr

DSC_1211f+bd by Freddy Houtmeyers, on Flickr

DSC_1219f+bd by Freddy Houtmeyers, on Flickr
    https://fredor2.wixsite.com/my-site

Re: oefenen

Lijkt me inderdaad niet simpel. Heb er zelf niet veel ervaring mee. Ze lijken me allemaal wel wat oververscherpt...
    www.erikthomas.be

Comment

Freddy,
      in geen enkele van de drie foto's heb je één vogel scherp. Dat er in een vlucht vogels zijn die buiten de dof vallen is normaal. Zelf lukt het me zelden om grotere groepen naar voldoening vast te leggen.
      De betere natuurfotografen, waar ik mezelf niet echt bij reken trachten er ook voor te zorgen dat de vogels elkaar niet overlappen. Of beter gezegd als ze al zulke foto's hebben vermijden ze er mee naar buiten te komen.
      Ik volg over heel de lijn je commentaar als je verklaart dat je tevreden bent met het materiaal in je bezit. Dat is ook zo. Je kunt echt je materiaal niet vergelijken met sommige combinaties die ik op dit forum zie. Vind het persoonlijk jammer dat sommige mensen daar helemaal geen rekening mee houden.
      Maar...voor mij hoeft dat ook niet. Dat zijn appelen met peren. Dezelfde lens in ons bezit leent zich uitstekend om scherpe foto's te maken. Toch vind ik persoonlijk dat ze wat traag is in scherpstellen als het op vluchtfoto's aankomt.
      Ongeacht of ze op full of op 15m staat.
      Van de vluchtfoto's die Anaisje of ikzelf maken met deze lens ben ik niet zo enthousiast. Voor sportieve activiteiten of een stilzittend onderwerp vind ik ze prijs/kwaliteit echt wel de max.
      Ik zou zeggen: blijven oefenen.

Marc
      Perfectie is niet haalbaar, daarom eisen we ze van de anderen. (Tolstoi)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Black Fly Bekijk bericht
        Lijkt me inderdaad niet simpel. Heb er zelf niet veel ervaring mee. Ze lijken me allemaal wel wat oververscherpt...
        Klopt, waarschijnlijk niet scherp in origine en dan maar in postprocessing geprobeerd er het beste van te maken, maar dat valt té veel op.
        Zal inderdaad oefenen worden Freddy.
        En het materiaal...ik heb het vroeger al eens geschreven hé Freddy, de natuurfotograaf waar ik eens mee op stap ben geweest, heeft met één body en twee vaste brandpuntlenzen, qua prijs, zowat het equivalent van een auto mee... en dat je daar dan wel iets meer/beter mee kan, dat hoef ik je niet te vertellen zeker. Alhoewel toen ik dit schreef, ik zowat uitgelachen werd (niet door jij) .
        Maar die man kijkt op geen euro, hij vertrekt soms zomaar naar Siberië of een andere kant van de wereld om één of andere speciale vogel/vogelsoort te gaan fotograferen .
        Last edited by Guest17; 8 oktober 2015, 10:22.

Comment

Minder geslaagd, voor de bomen nog een stuk moeilijker dan in de lucht.
          Oefening en nog eens oefening. Als ik met deze lens eens een redelijke maak of in het archief terug vindt plaats ik die wel eens.
          Maar ik wil mijn rug niet nogmaals overbelasten voor dergelijke vliegbeelden op 600mm.
          Ik ben geen fotograaf, ik probeer wel een foto te maken van wat ik zie.

Comment

Working...
          X