Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

aan het grassen

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• aan het grassen

hallo, mag ik jullie gedacht over deze foto

Exif – gegevens
    Camera: Nikon D7200 Sluitertijd: 1/100 sec
    Diafragma: f 2.8 ISO : 800
    EV: + 0 BPA (35mm): 135 mm

alvast bedankt voor jullie commentaar, Fernand
    " Leer van gisteren, droom van morgen en leef vandaag"

Re: aan het grassen

Hier had wat meer scherptediepte gemogen.

Comment

Voor mij mocht hier ook wat meer DoF geweest zijn en de overgang licht/donker in de bg vind ik vrij brutaal
      bedankt om te kijken of te reageren, frans !

Comment

@ Comic, dank je wel voor de info
        @Frakske, dank je wel en zal de volgende keer op de overgang letten,

groetjes Fernand

Comment

De kleine scherptediepte vind ik niet echt een probleem, de harde overgang zou ik oplossen met wat vignettering en het paard wat meer naar de kant croppen. Ik mis wel algehele scherpte op het paard, ik vind geen enkel scherp punt. Ook kan je beter door de knieën gaan en meer op ooghoogte fotograferen. Paarden fotograferen is echt in het gras gaan liggen of zitten en maken dat je wegkomt als ze plots schrikken of komen uit nieuwsgierigheid.
          https://www.flickr.com/photos/97971414@N07/albums

Comment

alles is hierboven al gezegd, maar ik vraag me af waarom is0 800
            mvg

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door evelynvancky Bekijk bericht
              De kleine scherptediepte vind ik niet echt een probleem, de harde overgang zou ik oplossen met wat vignettering en het paard wat meer naar de kant croppen. Ik mis wel algehele scherpte op het paard, ik vind geen enkel scherp punt. Ook kan je beter door de knieën gaan en meer op ooghoogte fotograferen. Paarden fotograferen is echt in het gras gaan liggen of zitten en maken dat je wegkomt als ze plots schrikken of komen uit nieuwsgierigheid.
              Hier ben ik het volledig mee eens. Heb je iets naverscherpt Fernand, of helemaal niks ?
              De rest, compo, kleuren enz vind ik wel OK.

Comment

Het meeste is gezegd.
                Voor mezelf zal ik proberen vermijden het/een paard te fotograferen terwijl het graast. Meestal wacht ik even tot het zijn ko...pardon hoofd opheft.

Marc
                Perfectie is niet haalbaar, daarom eisen we ze van de anderen. (Tolstoi)

Comment

dank je wel

@Marc; @Djivan @Mvdd; ISO waarde waarschijnlijk vergeten te verzetten, @Evelynvancky;

ja de scherpte met mijn nieuw toestel Nikon D7200 lukt het mij haast niet om scherpe foto's te make

voor de tips en opmerkingen,
                  vriendelijk groetn
                  Fernand

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door fernand Bekijk bericht
                    dank je wel

@Marc; @Djivan @Mvdd; ISO waarde waarschijnlijk vergeten te verzetten, @Evelynvancky;

ja de scherpte met mijn nieuw toestel Nikon D7200 lukt het mij haast niet om scherpe foto's te make

voor de tips en opmerkingen,
                    vriendelijk groetn
                    Fernand
                    Probeer al eens met sluitertijd evenredig te houden met uw mm(als je uit de hand fotografeert), vooral om bewegingsonscherpte te vermijden. Hier had je boven de 1/135 moeten zijn, ik wet niet welke instellingen u camera heeft, bij mij zou dat dus 1/200 zijn en dat is niet zo heel snel om uit de hand te trekken. Als je IS(image stabilisator) zo noemt dat bij Canon( weet niet juist hoe dat bij Nikon noemt) hebt scheelt dat wel tot 3 stops.

Comment

[QUOTE]ja de scherpte met mijn nieuw toestel Nikon D7200 lukt het mij haast niet om scherpe foto's te make
                      ] ja Fernand is niet de eerste die een beetje sukkeld met scherpstelling bij de aanschaf van een nieuwe camera....de algemene bevindingen van de d7200 zijn prima
                      https://fredor2.wixsite.com/my-site

Comment

Wou ik ook net zeggen, de D7200 is het scherpste toestel dat er op de markt is momenteel. Maar op 1/100ste lukt het mij ook bijna niet uit de hand een scherpe foto te maken. Voor een paard heb je toch gemiddeld F4 nodig en zeker 1/400s. IS bij Canon is VR bij Nikon. Is normaal gezien voor zo een foto zelfs niet nodig, gewoon kortere sluitertijd nemen.
                        https://www.flickr.com/photos/97971414@N07/albums

Comment

Working...
                        X