Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Zachte sfeer II UP

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Zachte sfeer II

Ok, alvast bedankt om te zoeken wat er aan de hand kon zijn. Zal dan een ander progje zoeken om de foto's hierop te plaatsen.

Welke van de 2 is de betere? de update of deze achter de link, doordat deze weer volledig van 0 gestart is.

Groeten en bedankt

Oorspronkelijk geplaatst door Brombeer Bekijk bericht
    Ik denk dat ik je probleem gevonden heb.
    Er is hier in het verleden al vele malen geschreven dat tynipic niet zo denderend is als host.
    Heel recent schreef ik hier op een topic dat "banding" naar mijn bescheiden mening heel nauw samenhangt met compressie.
    De link die je toont bij tynipic vertoont geen banding. Met andere woorden er is niets abnormaals te zien aan de hemel daar.

Niet moeilijk de foto die daar staat geeft 831,04Kb. De foto die hier staat heeft maar 281,01Kb over. Dat wil zeggen dat tijdens het linken tussen tynipic en BD deze foto zomaar even 550Kb verliest. Het zal waarschijnlijk niet BD zijn die ze er af knabbelt. De kans dat ze rondzweven in de smalle buizen van 't internet is ook nihil. Dus...

Dat is duidelijk en verder moet je je geen zorgen maken over het gebruikte materiaal of dat je iets fout zou gedaan hebben bij de bewerking.
    Als ik foto's op een website zet heb ik de optie "Lossless" comprimeren. Voor mijn part is "lossless" een ander woord om te beknibbelen op serverruimte en is het zeker geen upgrade van je gemaakte foto.

Marc
    Canon EOS 550D // 15-85mm IS

Comment

Working...
    X