Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Wil jij ook de werking van Belgiumdigital ondersteunen? Verleng of start dan je vzw-lidmaatschap en geniet van voordelen bij activiteiten en kortingen bij onze partners.
VZW-leden: Je vindt hier de uitnodiging voor de (online) Algemene Vergadering op 28 december 2024.
Waar is dan de originele (kan niet goed vergelijken omdat ik maar één foto zie)? Ik wou juist zeggen nog iets wegdoen tot iets boven de witte wolk rechts en lees nu dat je al gecropt hebt.
Anders wel een zeer mooie sfeer met een zeer mooi licht.
Waar is dan de originele (kan niet goed vergelijken omdat ik maar één foto zie)? Ik wou juist zeggen nog iets wegdoen tot iets boven de witte wolk rechts en lees nu dat je al gecropt hebt.
Anders wel een zeer mooie sfeer met een zeer mooi licht.
Tamelijk gelijkend met je vorige.
Maar...blijf er bij er zit echt wel iets fout in de hemel. Kan niet uitmaken of dit aan je workflow (filter over gelegd?) ligt of aan het gebruikte materiaal.
Om het iets meer zichtbaar te maken wat ik bedoel heb ik hem even in Z/W omgezet. HIER
Marc
Perfectie is niet haalbaar, daarom eisen we ze van de anderen. (Tolstoi)
Maar...blijf er bij er zit echt wel iets fout in de hemel. Kan niet uitmaken of dit aan je workflow (filter over gelegd?) ligt of aan het gebruikte materiaal.
Om het iets meer zichtbaar te maken wat ik bedoel heb ik hem even in Z/W omgezet. HIER
Kan het zijn omdat ik de blauwe lucht wat lichter gemaakt heb? het is nochtans niet veel dat ik deze lichter heb gemaakt, maar het kan maar dit zijn dan
want voor de rest is er niets speciaal gebeurd
Ook een fijne sfeer en voor mij betere compo dan de vorige maar dit had in landscape misschien nog beter geweest met dan rechts heel wat meer van die afsluiting in beeld zo mogelijk ?
Kan het zijn omdat ik de blauwe lucht wat lichter gemaakt heb? het is nochtans niet veel dat ik deze lichter heb gemaakt, maar het kan maar dit zijn dan
Dat is moeilijk te beantwoorden. Ik weet dat je bij sommige bewerkingen nogal vlug "banding" krijgt. (Eéns op googlen)
Aangezien je spreekt van je lucht lichter maken kun je dit naargelang de gebruikte software op tamelijk veel verschillende manieren doen. Je kon misschien eerst en vooral eens kijken of je die kringen ook ziet in het origineel?
Zijn ze daar niet aanwezig..tsja...dan moet je niet verder meer zoeken hé.
Voor zover je dit nog niet doet kan enkel maar iedereen aanraden om in RAW te werken. Aan een jpg valt er veel minder te sleutelen dan hetgeen mogelijk is in RAW.
Marc
Alle bewerkingen worden in raw uitgevoerd. ik heb deze nog eens volledig opnieuw bewerkt. deze kan je zien onder deze link http://nl.tinypic.com/r/2ronq4z/8
Ik denk dat dit nu niet zichtbaar is. wil je dit nog even bekijken? want wil die banding natuurlijk niet
Dat is moeilijk te beantwoorden. Ik weet dat je bij sommige bewerkingen nogal vlug "banding" krijgt. (Eéns op googlen)
Aangezien je spreekt van je lucht lichter maken kun je dit naargelang de gebruikte software op tamelijk veel verschillende manieren doen. Je kon misschien eerst en vooral eens kijken of je die kringen ook ziet in het origineel?
Zijn ze daar niet aanwezig..tsja...dan moet je niet verder meer zoeken hé.
Voor zover je dit nog niet doet kan enkel maar iedereen aanraden om in RAW te werken. Aan een jpg valt er veel minder te sleutelen dan hetgeen mogelijk is in RAW.
Ik denk dat ik je probleem gevonden heb.
Er is hier in het verleden al vele malen geschreven dat tynipic niet zo denderend is als host.
Heel recent schreef ik hier op een topic dat "banding" naar mijn bescheiden mening heel nauw samenhangt met compressie.
De link die je toont bij tynipic vertoont geen banding. Met andere woorden er is niets abnormaals te zien aan de hemel daar.
Niet moeilijk de foto die daar staat geeft 831,04Kb. De foto die hier staat heeft maar 281,01Kb over. Dat wil zeggen dat tijdens het linken tussen tynipic en BD deze foto zomaar even 550Kb verliest. Het zal waarschijnlijk niet BD zijn die ze er af knabbelt. De kans dat ze rondzweven in de smalle buizen van 't internet is ook nihil. Dus...
Dat is duidelijk en verder moet je je geen zorgen maken over het gebruikte materiaal of dat je iets fout zou gedaan hebben bij de bewerking.
Als ik foto's op een website zet heb ik de optie "Lossless" comprimeren. Voor mijn part is "lossless" een ander woord om te beknibbelen op serverruimte en is het zeker geen upgrade van je gemaakte foto.
Marc
Comment