Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Wil jij ook de werking van Belgiumdigital ondersteunen? Verleng of start dan je vzw-lidmaatschap en geniet van voordelen bij activiteiten en kortingen bij onze partners.
VZW-leden: Je vindt hier de uitnodiging voor de (online) Algemene Vergadering op 28 december 2024.
Kurt,
dit is maar één mening. Misschien zien andere mensen dit anders maar ik ervaar het als volgt:
Als je zuiver gaat voor het architecturale (technisch) zul je toch van het spietje (rechter rand boven) moeten afraken.
In dat geval zou ik (persoonlijke smaak) de foto als volgt maken: voorbeeld
Natuurlijk ben je dan de naam van de winkel en je titel kwijt.
Aangezien je spreekt over "kleurrijke gevels" had ik persoonlijk de volledige benedenverdieping meegenomen en bovenaan de hoogste verdieping laten vallen. Maar...ben er mij ook van bewust dat je dan misschien met storende elementen zoals geparkeerde auto's, verkeersborden,enz...zou kunnen geconfronteerd worden.
Nu lijkt het voor mij een beetje alsof je van twee walletjes wilde eten.
Maar...'k wenste dat ik landschapjes kon vastleggen & bewerken zoals jij.
Marc
Perfectie is niet haalbaar, daarom eisen we ze van de anderen. (Tolstoi)
Ik heb eens gescrold en 'k zou onderaan croppen tot de horizontaal blauwe balk onder het eerste balkonnetje, bovenaan ook tot de horizontale balk! Zo komt ie voor mij beter tot zijn recht! Uiteraard hoef je je niet te beperken in het fotograferen, er oog voor hebben is de eerste vereiste mi!
vriendelijke groeten, Sien
Ik wil elke dag dat vandaag beter is dan gisteren !
Bedankt voor de reacties. Met zo'n opbouwende commentaren kan ik verder
Ik probeer af en toe eens iets anders dan landschappen vast te leggen en het is een echte uitdaging omdat het zo anders is.
Er oog voor hebben is nog het moeilijkste vind ik en vergt inderdaad veel oefening en net als bij landschappen veel kijken naar het werk van anderen.
Ik blijf bijleren in elk geval.
vriendelijke groeten, Kurt Mijn foto's Fuji X-T1 + X-T2 + X100F + een paar lensjes
Comment