Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Impressie maansverduistering (+Update)

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Impressie maansverduistering (+Update)

Een impressie van de eclips van afgelopen maandag.

Bedankt voor het bekijken.

Mvg.,
    Smets84.

[IMG]eclips1 by S. Smets, on Flickr[/IMG]

Update (1279 x 1600px):

[IMG]eclips1-1600px by S. Smets, on Flickr[/IMG]
    Last edited by Smets84; 6 oktober 2015, 21:33. Reden: Update

Re: Impressie maansverduistering

geen super foto. maar vind wel goed dat ie iets meer wil laten zien, leuke compo..

Comment

De maansverduistering is alvast omkaderd.
      Je mag gerust wat groter gaan in de afmetingen van je beeld. Ga je ook wat meer kb'tjes (kilobytes - detail) in je foto krijgen. Zal makkelijker zijn er iets over te zeggen.
      De afmetingen op forum zijn nog maar kortelings gewijzigd en bijgevolg worden te grote beelden automatisch verkleind.
      Nu zit je daar precies met een aflijning op de dakrand en de trapgevels die moeilijk te plaatsen is.

Marc
      Perfectie is niet haalbaar, daarom eisen we ze van de anderen. (Tolstoi)

Comment

Bedankt voor jullie eerlijke reacties!

Het is de eerste maal dat ik dit fenomeen fotografeer en dit is dus uiteraard wat zoeken en uitproberen.

Ik heb bij deze een update geplaatst waarbij de afmetingen 1279 x 1600px bedragen.

Mvg.,
        Smets84

Comment

Bedankt om er een grotere versie bij te plaatsen. In feite was mijn vorige reactie meer bedoeld voor je volgende foto.
          Ik ga proberen iets duidelijker te zijn in hetgeen ik schrijf.

Heden ten dage hebben de meeste mensen met een desktop een scherm van rond de 24". (Gelezen...niet zelf uitgevonden) Persoonlijk vind ik dat als je een foto teveel verkleint er detail in de foto verloren gaat. Zelf voel ik me prima met volgende afmetingen: 1280 pixels voor een liggend formaat en 900 pixels voor een staand formaat. Ga je op dit forum boven de 1024 pixels in liggend of staand formaat komt er automatisch een balk boven je foto die aangeeft dat je de foto groter kan bekijken. Maar ga je boven de 900 pixels in staand formaat dan is de kans groot dat je mede door de menubalk van je internetbrowser moet gaan scrollen om de volledige foto te bekijken. Veel mensen ervaren dit als onaangenaam.

Veel software heden ten dage laat toe om zelf in te stellen hoeveel je de foto wil comprimeren (samendrukken) bij het verkleinen naar een ander formaat. Als je bij het verkleinen (klaarmaken om te plaatsen) met de juiste afmetingen werkt laat je de foto best op 100% kwaliteit staan. Dus, niet nog meer comprimeren. Er is hier vroeger ook al veel geschreven dat je na verkleinen en vooral als laatste bewerking je foto best nog wat na-verscherpt. Dit om het verlies in detail bij verkleinen een klein beetje te compenseren.

Maar...als je hier regelmatig post zullen de mensen je stapje per stapje wel verder helpen.

Marc
          Last edited by Brombeer; 7 oktober 2015, 08:59. Reden: verduidelijking
          Perfectie is niet haalbaar, daarom eisen we ze van de anderen. (Tolstoi)

Comment

Ok.

Hartelijk bedankt, Marc, voor uw nadere toelichting.

Mvg.,
            Smets84.

Comment

Working...
            X