Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Mooi, heel mooi zelfs.
Dat sterretje maakt het af.
Ik zou zelfs nog durven onderdaan afsnijden, zodat de rode lichtstreek uit de hoek komt (meer 16:9 formaat), dan ben je het stukje omheining kwijt beneden.
Je kan ook proberen om die enkele blokken weg te clonen. Naar mijn gevoel zou ik niet snijden, je verliest te veel van de lichtstrepen onderaan in het beeld.
Die 2 kleine puntjes rechts naast het sterretje zijn als 2 ogen die je aanstaren.
Ik ben geen fotograaf, ik probeer wel een foto te maken van wat ik zie.
Bedankt boudini en Anaisje voor jullie feedback.
Ik heb eens getracht bij te knippen, maar het werd wel heel smal en je verliest toch wel wat te veel diepte in mijn ogen. De storende schutting heb ik dan maar weggecloond, zie update (de "ogen" heb ik ook weggecloond, kwestie van ongemak bij het kijken te vermijden ;-)).
Het is moeilijk kiezen tussen de originele en de up.
Crop je dan verlies je wat lichtlijnen, cloon je dan zit je met die grote zwarte driehoek onderaan rechts.
Als ik moet kiezen, dan toch maar de originele.
Persoonlijk zou ik kiezen voor de update. Dit omdat de geluidsmuur of wat het ook is wel met enige aandacht gaat lopen.
Maar...zoveel mensen zoveel meningen. Dus, gaan voor wat je zelf het liefst ziet.
Wat ik jammer vind en heb dat zelf nog nooit naar voldoening kunnen oplossen, is de banding in de hemel.
Ik denk dat dit komt door de compressie en alhoewel je weinig in de pap te brokkelen hebt doet het voor mij wel een beetje afbreuk aan een beeld. Best mogelijk dat je dit niet hebt of ziet op een afgedrukte versie.
Marc
Perfectie is niet haalbaar, daarom eisen we ze van de anderen. (Tolstoi)
Persoonlijk zou ik kiezen voor de update. Dit omdat de geluidsmuur of wat het ook is wel met enige aandacht gaat lopen.
Maar...zoveel mensen zoveel meningen. Dus, gaan voor wat je zelf het liefst ziet.
Wat ik jammer vind en heb dat zelf nog nooit naar voldoening kunnen oplossen, is de banding in de hemel.
Ik denk dat dit komt door de compressie en alhoewel je weinig in de pap te brokkelen hebt doet het voor mij wel een beetje afbreuk aan een beeld. Best mogelijk dat je dit niet hebt of ziet op een afgedrukte versie.
Marc
Als ik heel goed kijk zie ik inderdaad bepaalde patronen in de lucht. Dit zie ik ook in de grote JPEG versie (originele grootte). Geen idee of dit ook te zien is bij afdruk...
In elk geval goed dat je mij hierop attent maakt !
Comment