Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Viering, transept & middenschip...(+up)

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Viering, transept & middenschip...(+up)

...ttz de zoldering er van. Met andere woorden de klokkentoren van de Sint-Niklaaskerk te Gent.

1/80 - f9 - iso800 - 31 mm

Update ivm kleurenzweem

Best op zwart.
    Hier geplaatst bij gebrek aan waterpas.

Bedankt voor uw tijd.

Marc
    Last edited by Brombeer; 30 september 2015, 08:41. Reden: Update kleurenzweem
    Perfectie is niet haalbaar, daarom eisen we ze van de anderen. (Tolstoi)

Re: Viering, transept & middenschip...

Mooie dieptewerking.
    Jammer vand e waterpas, anders had het een hele mooie kunnen zijn, maar nu zeker ook al mooi om naar te kijken.

Comment

Ik heb de indruk dat er tussen links en rechts nog wat moet gesleuteld worden, om goed uitgelijnd te zijn!

mvg

marcel

Comment

Ik volg de commentaren, mooie foto maar niet perfect ;-).
        www.erikthomas.be

Comment

't is in elk geval heel hoog
          Peter
          mijn website : klik

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door blauwzwart Bekijk bericht
            't is in elk geval heel hoog
            Peter
            Precies. De hoogte is mooi weergegeven maar de rest is ook fijn om naar te kijken
            http://www.smuttynose.nl

Comment

De hoogte is idd. zeer goed weergegeven.
              Spectaculaire foto waar je iets meer in 't midden had kunnen staan.
              Ik ben er nooit geweest maar volgens mij zijn de muren grijzer (na bezoek google). (groene zweem).
              Persoonlijk (smaak) zou ik iets meer verscherpen om de structuur beter laten uit te komen.
              En ondanks deze opmerkingen vind ik het nu ook al een knappe foto.
              mvg,
              Eddy
              Smaken verschillen

Comment

+1
                grts,Jozef
                Hij ging met de TIJD mee,en is nooit terug gezien !!!

Comment

Mooie symmetrie
                  Mvg Suske

Comment

Vriendelijke dank voor de reacties en de bijkomende reacties op mijn vorig topic.

Oorspronkelijk geplaatst door Marcel Raspoet Bekijk bericht
                    Ik heb de indruk dat er tussen links en rechts nog wat moet gesleuteld worden, om goed uitgelijnd te zijn!

mvg

marcel
                    Marcel, ik ben er wel zeker van dat er hier in deze foto niet meer te sleutelen valt. Eén lijntje proberen rechtzetten heeft als gevolg dat er onmiddellijk tal van andere lijnen schuiner komen te staan. Ook zitten de metalen verstevigingsbaren in de toren niet evenwijdig met de muren. Maar ik kan zeker niet ontkennen dat symmetrie hier ver te zoeken is. Dat wordt vlug duidelijk aan volgende lijntjes over de foto. Het verschil in grootte tussen r1 en r2 (ramen li onder en ramen re boven) toont heel duidelijk dat ik niet in het midden stond. Ook tonen de gele lijntjes aan dat het verstevigingswerk niet evenwijdig loopt met de muren.

Oorspronkelijk geplaatst door eddy007 Bekijk bericht
                    De hoogte is idd. zeer goed weergegeven.
                    Spectaculaire foto waar je iets meer in 't midden had kunnen staan.
                    Ik ben er nooit geweest maar volgens mij zijn de muren grijzer (na bezoek google). (groene zweem).
                    Persoonlijk (smaak) zou ik iets meer verscherpen om de structuur beter laten uit te komen.
                    En ondanks deze opmerkingen vind ik het nu ook al een knappe foto.
                    mvg,
                    Eddy
                    Eddy,
                    hoe die groene zweem daar komt weet je ondertussen al. Ben toch dik content dat je mij zulks meldt daar ik het zelf slecht tot helemaal niet opmerk. Bij deze heb ik hulp moeten vragen aan Anaisje, alleen was dit onbegonnen werk voor mij.
                    Heb een update geplaatst waarbij ik hoop dat de kleurzweem weg is en ook nog licht opgescherpt.
                    Wat betreft dat al dan niet in het midden staan had ik op dat ogenblik met de beschikbare millimeters geen keuze. Zoals je op dit willekeurig voorbeeld getoond in google kunt zien staat er binnen de vier zuilen van het gewelf een enorme preekstoel. Het dak van deze preekstoel te zien op het voorbeeld li onder wou ik per sé buiten beeld houden.
                    Op één van je vorige topics heb ik nog geschreven dat ik op dat vlak zeker nog van je kon opsteken. Dus...mocht je ooit het plan opvatten om in het historisch centrum te komen ronddwalen ben ik zeker kandidaat om bij te leren.

Nogmaals bedankt

Marc
                    Perfectie is niet haalbaar, daarom eisen we ze van de anderen. (Tolstoi)

Comment

Working...
                    X