Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

detail fiets + extra beelden

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• detail fiets + extra beelden

Ik heb enkele keren geprobeerd om een detail van een fiets mooi in beeld te brengen. van deze ben ik wel tevreden maar eigenlijk vind ik het niet zo makkelijk dus alle tips voor de volgende gelegenheid zijn zeker welkom.

Van de volgende ben ik minder tevreden

Last edited by kawaracer; 26 september 2015, 09:16.

Re: detail fiets

Hey,

De eerste twee vind ik ook wel leuk. De eerste is mogelijks nog iets sterker van compositie als je nog iets meer naar rechts had gestaan. Nu fotografeer je in ruw geschat een hoek van 60° met de dop van de drinkfles als focuspunt. Als je diezelfde dop zou focussen vanuit een hoek van ongeveer 45° denk ik dat het beeld nog iets sterker is.

De tweede vind ik de beste. Enkel de drinkfles is een beetje storend. Daar zou het leuk zijn om nog dichter te komen (of te croppen) zodat je enkel de driehoek van het zadel en de bovenbuis met de naam hebt. En die naam dan ineens ook recht zetten. Een beetje het principe zoals sommige doen met hun architectuurfoto's. quick and dirty voorbeeldje (als je wilt dat ik het weg doe, laat het maar weten..)

Eventueel ook eens eentje van enkel het tandwiel of enkel de versnelling?

Groetjes,
    Yoeri
    Last edited by YoeriV; 25 september 2015, 08:41. Reden: voorbeeldje bijgeplaatst

Comment

dank u voor de tips. Bij de eerste volg ik volledig en hou ik in gedachte voor de volgende keer. Bij de 2de had ik 2 zaken die ik in de foto wou tonen. Als 1ste de naam die wou ik op een sterkpunt en als 2de wou ik ook tonen dat het om mountainbike gaat door een stuk van de band in beeld te houden vandaar mijn keuze van compositie. Door het schuin aflopen van de 'horizontale' buis wringt het een beetje in jouw voorbeeldje (dat je mag laten staan) en komt de naam te dicht tegen de bovenkant maar het geeft me wel een idee hoe ik hier misschien 2 beelden uit kan halen ipv de 2 zaken in 1 beeld te willen vangen. straks misschien al een update.

Comment

2 uitsnedes uit de 2de foto

Comment

Working...
        X