Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Onze volgende workshop: Street-Fashion - 8 maart 2025, Herentals
Tof beeld, heb wat twijfel over de rechter benedenhoek.
Persoonlijk zou ik er wat rood/bruin uithalen.
Met je klein diafragma heb je wel de sterretjes.
Het tijdstip is ook goed gekozen, je hebt nog het blauw uurtje + het verkeer.
mvg,
Eddy
Last edited by eddy007; 21 september 2015, 13:03.
Reden: tikfout
De onderkant rechts is - zoals iedereen al door had - de reling van de brug waar ik op stond.
De reden dat deze mee in beeld staat ligt aan het feit dat de brug niet loodrecht maar schuin over de autostrade blijkt te lopen. (ter plaatse vastgesteld ;-)
Had ik kunnen weten maar het was eerder toevallig dat ik deze foto nam en niet echt voorbereid.
Compositorisch wilde ik nu wel de auto's recht op de camera laten afkomen - met een lichtstroom die vertrekt ongeveer waar hij nu vertrekt.
Ook wilde ik de eerste lantaarn er volledig op.
Met die vwden kon ik niet anders dan een stukje van de reling meenemen.
Ik ben wel nog zo ver mogelijk naar voor gaan staan - het statief tegen de reling geplakt.
Maar helemaal uit beeld kreeg ik die reling niet.
Compositie bepalen is dingen afwegen.
Akkoord dat het licht wat bruin is - maar das wel de realiteit - natriumlampen hé.
Als ik met de pipet mijn witbalans op de lampen afstel is het bruin weg maar dan wordt mijn lucht heel onnatuurlijk blauw.
Misschien moet ik eens proberen om twee opnames te combineren met een verschillende witbalans.
Ik denk inderdaad ook wel dat het meeste verkeer aan de linkerkant zat.
Langs de andere kant is dat wel moeilijk te vergelijken omdat voorlichten (in mijn standpunt) meer strepen achterlaten dan achterlichten.
Ik heb ze niet geteld maar er zijn toch een pak wagens (toch wel 200 à 300 denk ik) voorbijgevlamd tijdens mijn foto - aan de linkerkant.
Toch weer een aantal zaken bijgeleerd naar een volgende keer toe.
Dank voor de bedenkingen
Peter
Comment