Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Lighthouse

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Lighthouse

Lighthouse B/W by Tim Delmoitie Photography, on Flickr

Misschien beetje een speciaal beeld van de knappe vuurtoren aan de havengeul in Nieuwpoort. Op de achtergrond zie je, achter het mooie beschermde natuurgebied, de haven, Nieuwpoort stad en de barakken van het militaire domein dat er juist aan grenst...

Update: z/w versie zonder halo er toch bijgeplaatst...

Thankx 4 watching!

Nikon D7100 @17mm - f/8 - 1/250s - ISO100
    Last edited by timdelma; 20 september 2015, 11:25.
    Nikon D500, D750 & D7100 -- Sigma 17-50mm F/2.8 HSM OS -- Nikkor AF-S FX 50mm f/1.8 -- Tamron 70/200mm f/2.8 -- Tokina 11-20mm f/2.8
    Mijn fotoalbums

Re: Lighthouse

Knap, mooie grijstinten.
    Voor mij mag hier alles zwart/wit.
    mvg,
    Eddy
    Smaken verschillen

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door eddy007 Bekijk bericht
      Knap, mooie grijstinten.
      Voor mij mag hier alles zwart/wit.
      mvg,
      Eddy
      Dit is ook mijn mening.
      Mvg Suske

Comment

Heel mooi beeld en voor mij is de vuurtoren met zijn rood wit kleuren heel mooi in combinatie met de zw landschap achtergrond
        https://fredor2.wixsite.com/portfolio-freddy-1

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door freddy69 Bekijk bericht
          Heel mooi beeld en voor mij is de vuurtoren met zijn rood wit kleuren heel mooi in combinatie met de zw landschap achtergrond
          +1
          grts,Jozef
          Hij ging met de TIJD mee,en is nooit terug gezien !!!

Comment

Ik ben zelf niet fan van ingekleurde objecten in een zwart-witte foto. Louter smaak. Verder mooie compositie, maar spijtig van die overduidelijke halo rond de toren.
            www.erikthomas.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Black Fly Bekijk bericht
              Ik ben zelf niet fan van ingekleurde objecten in een zwart-witte foto. Louter smaak. Verder mooie compositie, maar spijtig van die overduidelijke halo rond de toren.
              ik volg ivm de halo, ik ben ook wel meer voorstander van volledig zwart wit.
              Maar anders wel een heel mooi omzetting ook!
              Nikon D750 - Nikkor 24-70 F2.8 - Nikkor 70-200 F2.8 VRII - Nikkor 50 F1.8 - Nikon SB910
              Imac 21,5" 2,9GHz Quad-core Intel Core i5 - 16 GB DDR3 SDRAM

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door freddy69 Bekijk bericht
                Voor mij is deze prachtig. Mooi omzetting.
                NIKON D7100 Nikkor 17-55 / 50-1.8 /Sigma 50-150/Sigma 105 macro

Comment

Mooie ZW omzetting, de vuurtoren is een kwestie van smaak, moet kunnen vind ik.
                  De halo rond de toren stoort me echter meer.

Comment

Van mij mag de rode kleurtoets er zeker in blijven, zelfs die halo kan ik naast kijken (is trouwens heel makkelijk weg te werken), maar wat voor mij niet kan is de totale scheefte van de kop of top van de vuurtoren. Waarschijnlijk werd hier immens aan de foto gesleurd om die toch maar enigszins recht te krijgen en/of om de perspectiefvertekening weg te werken.
                    Héél raar dat hier ook maar niemand met een woord over rept
                    Mocht die in werkelijkheid zo gebouwd zijn, wat mij ten zeerste zou verwonderen, dan heb ik niks geschreven.
                    Maar wanneer ik andere foto's zie van deze vuurtoren dan denk ik dat hij toch recht gebouwd werd .
                    Last edited by Guest17; 18 september 2015, 09:15.

Comment

Kleur met zw moet voor mij ook wel eens kunnen (en is hier wel passend). De halo rond de toren stoort me wel (en terwijl je toch aan het kleuren was had je die idd makkelijk mee kunnen verwijderen).
                      Maar ik treed Djivan wel helemaal bij wat de vertekening van de toren aangaat. Na de halo was dat het eerste wat me opviel.
                      Ik vermoed dat die 17mm een dergelijke vertekening niet kan verklaren.
                      Last edited by ifiamminghi; 18 september 2015, 10:51.
                      "I never worry about the future. It comes soon enough." (Albert Einstein)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Djivan Bekijk bericht
                        Van mij mag de rode kleurtoets er zeker in blijven, zelfs die halo kan ik naast kijken (is trouwens heel makkelijk weg te werken), maar wat voor mij niet kan is de totale scheefte van de kop of top van de vuurtoren. Waarschijnlijk werd hier immens aan de foto gesleurd om die toch maar enigszins recht te krijgen en/of om de perspectiefvertekening weg te werken.
                        Héél raar dat hier ook maar niemand met een woord over rept
                        Mocht die in werkelijkheid zo gebouwd zijn, wat mij ten zeerste zou verwonderen, dan heb ik niks geschreven.
                        Maar wanneer ik andere foto's zie van deze vuurtoren dan denk ik dat hij toch recht gebouwd werd .
                        Dag Djivan,

Ik geef je voor 200% gelijk. Ik heb deze middag de originele foto er nog eens bijgenomen en hierop staat de vuurtoren enorm scheef (normaal door de gebruikte lens en standpunt). Lightroom slaagt er langs geen kanten in om dit maar iets rechter te krijgen (via die auto-functie hè). Ik ben dan naar Photoshop getrokken en daar die tool gebruikt om alles recht te trekken. Hierdoor stond de toren wel rechter, maar de top van de toren (en ook enkel dit volgens mij) is precies 'verdraaid'.

Ik ga dus nog eens verder moeten zoeken hoe dit enigszins te KUNNEN corrigeren, want een (ook maar iets) scheve toren isvoor mij geen optie...

PS ik heb ondertussen een versie van bovenstaande foto gemaakt in volledig zwart/wit en zonder de halo. Nu weet ik niet of ik deze ga posten of dat ik beter wacht tot ik het geheel volledig goed heb gekregen...
                        Nikon D500, D750 & D7100 -- Sigma 17-50mm F/2.8 HSM OS -- Nikkor AF-S FX 50mm f/1.8 -- Tamron 70/200mm f/2.8 -- Tokina 11-20mm f/2.8
                        Mijn fotoalbums

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door timdelma Bekijk bericht
                          Dag Djivan,

Ik geef je voor 200% gelijk. Ik heb deze middag de originele foto er nog eens bijgenomen en hierop staat de vuurtoren enorm scheef (normaal door de gebruikte lens en standpunt). Lightroom slaagt er langs geen kanten in om dit maar iets rechter te krijgen (via die auto-functie hè). Ik ben dan naar Photoshop getrokken en daar die tool gebruikt om alles recht te trekken. Hierdoor stond de toren wel rechter, maar de top van de toren (en ook enkel dit volgens mij) is precies 'verdraaid'.

Ik ga dus nog eens verder moeten zoeken hoe dit enigszins te KUNNEN corrigeren, want een (ook maar iets) scheve toren isvoor mij geen optie...

PS ik heb ondertussen een versie van bovenstaande foto gemaakt in volledig zwart/wit en zonder de halo. Nu weet ik niet of ik deze ga posten of dat ik beter wacht tot ik het geheel volledig goed heb gekregen...
                          Het is of was helemaal geen verwijt hoor Tim, het verwonderde me alleen dat niemand vóór mij dit had gemeld.
                          Ik weet zelfs niet of het te corrigeren valt. Je kunt maar proberen hé, misschien lukt het wel of niet.
                          Zonder die kop van de vuurtoren vond ik het, zoals reeds geschreven, toch een mooie hoor.

Comment

Update in B/W geplaatst...
                            Mijn fotoalbums

Comment

Working...
                            X