Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Lysekil, Zweden

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Lysekil, Zweden

Bij het bezoeken van het havenstadje Lysekil

Met de tip van Djivan:

Met de tip van timdelma:

Last edited by Timothy91; 29 september 2015, 17:44.

Re: Lysekil, Zweden

Heldere foto. Een beetje moeilijk waar je de nadruk in je beeld kan plaatsen. Geen wolk in de lucht die het de moeite waard zou maken om 2/3 lucht te behouden. In de voorgrond niets dat in beeld komt om te kiezen voor 2/3 voorgrond.
    Ik denk dat 16/9 formaat dan ook de betere keuze hier is met de horizon in het midden.
    Ik ben geen fotograaf, ik probeer wel een foto te maken van wat ik zie.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Anaisje Bekijk bericht
      Heldere foto. Een beetje moeilijk waar je de nadruk in je beeld kan plaatsen. Geen wolk in de lucht die het de moeite waard zou maken om 2/3 lucht te behouden. In de voorgrond niets dat in beeld komt om te kiezen voor 2/3 voorgrond.
      Ik denk dat 16/9 formaat dan ook de betere keuze hier is met de horizon in het midden.
      Bedankt voor de comment .
      Dit is idd 16/9 formaat, of zou ik het aandurven er nog verder in te snijden?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Timothy91 Bekijk bericht
        Bedankt voor de comment .
        Dit is idd 16/9 formaat, of zou ik het aandurven er nog verder in te snijden?
        Ik zou het 16/9 formaat hier behouden maar wel een stuk links en boven croppen.
        Het rimpelende water is te mooi (tov de lucht) om daar onderaan iets van af te doen.
        Ik bedoel zo iets (wanneer link weg moet geef je maar een seintje).
        Je horizon zit dan wel niet op 1/3 maar er toch al dichtbij en ik vind de gebouwen dan ook op een iets sterkere plaats.
        Het is echter jouw foto waar en jij moet dus doen waar je je best bij voelt.

Comment

Ik zou er boven en onder nog iets afdoen.
          Nog meer panorama dus...
          Horizon wel in midden laten. Ik had deze graag ook eens met wat langer sluiter gezien, maar dit is 'smaakmisvorming'
          Nikon D500, D750 & D7100 -- Sigma 17-50mm F/2.8 HSM OS -- Nikkor AF-S FX 50mm f/1.8 -- Tamron 70/200mm f/2.8 -- Tokina 11-20mm f/2.8
          Mijn fotoalbums

Comment

ik vind het een mooie heldere en scherpe foto ...mooie blauwkleuren zowel in de lucht als in het water (niet van het gemakkelijkste...prima gebracht) ik zou alles zou laten geen geknip, compo is best in oke en gebouw steekt mooi af tegen zowel lucht als water.....

mvgr
            Freddy
            https://fredor2.wixsite.com/portfolio-freddy-1

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Djivan Bekijk bericht
              Het rimpelende water is te mooi (tov de lucht) om daar onderaan iets van af te doen.
              Je horizon zit dan wel niet op 1/3 maar er toch al dichtbij en ik vind de gebouwen dan ook op een iets sterkere plaats.
              Bedankt voor de tip, Ik kan echter uw foto niet openen. Ik zal zo even zelf aanpassen en uploaden hierboven.

Oorspronkelijk geplaatst door timdelma Bekijk bericht
              Nog meer panorama dus...
              Horizon wel in midden laten. Ik had deze graag ook eens met wat langer sluiter gezien, maar dit is 'smaakmisvorming'
              De rimpels op het water vind ik te mooi ^^, met langere sluitertijd zouden deze verdwijnen, het zou ook een leuk effect zijn natuurlijk, ik begrijp uw punt !
              Ik zal ook van uw tip een foto uploaden

Oorspronkelijk geplaatst door freddy69 Bekijk bericht
              ik vind het een mooie heldere en scherpe foto ...mooie blauwkleuren zowel in de lucht als in het water (niet van het gemakkelijkste...prima gebracht) ik zou alles zou laten geen geknip, compo is best in oke en gebouw steekt mooi af tegen zowel lucht als water.....

mvgr
              Freddy
              Bedankt! Doet goed zo'n reacties te horen!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Djivan Bekijk bericht
                Bedankt voor de tip, Ik kan echter uw foto niet openen. Ik zal zo even zelf aanpassen en uploaden hierboven.

Oorspronkelijk geplaatst door timdelma Bekijk bericht
                Nog meer panorama dus...
                De rimpels op het water vind ik te mooi ^^, met langere sluitertijd zouden deze verdwijnen, het zou ook een leuk effect zijn natuurlijk, ik begrijp uw punt !
                Ik zal ook van uw tip een foto uploaden

Oorspronkelijk geplaatst door freddy69 Bekijk bericht

mvgr
                Freddy
                Bedankt! Doet goed zo'n reacties te horen!

Comment

Working...
                X