Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Over de heimwee die nooit overgaat

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Over de heimwee die nooit overgaat

Een klein beetje uitleg, maar om te beginnen ook weer niet teveel ...
    Bedoeling is om een reeks te maken, waarin oa deze beelden zullen komen.
    Ik plaats beide beelden hier samen, omdat ze afzonderlijk van elkaar minder betekenis hebben voor een buitenstaander.
    Beelden loskoppelen uit een reeks is altijd wat moeilijker.
    Ik laat jullie nu eerst wat " kijkvrijheid " en wat " interpretatie " bij beide beelden.
    En wie weet, misschien zien jullie ook wel het verband waar ik het voor mijzelf heel duidelijk zie.

deka
    There is a crack in everything, that's how the light gets in. ( L. Cohen )

Re: Over de heimwee die nooit overgaat

is de link "Dit huis koop je voor het leven"??
    Nikon D750 - Nikkor 24-70 F2.8 - Nikkor 70-200 F2.8 VRII - Nikkor 50 F1.8 - Nikon SB910
    Imac 21,5" 2,9GHz Quad-core Intel Core i5 - 16 GB DDR3 SDRAM

Comment

ik denk eerder te koop wegens overlijden
      Albums
      Geluk moet je niet zoeken, geluk vindt jou.

Comment

Ik vind het prachtige beelden die gevoelens oproepen, maar ik ga er nog even over nadenken...
        www.erikthomas.be

Comment

de onderste foto zou ook een weergave van het rechter deel van het onderwerp in bovenste foto kunnen zijn...
          digitaal impressionist

Comment

de tittel vertelt meer dan je uitleg, maar de foto's spreken het meest...
            sterk(te) om je heimwee om te zetten in een knappe reeks.

Comment

De link tussen de twee is overduidelijk.
              Mij lijkt het immers wel beter als beide foto's dezelfde sfeer zouden uitstralen wat nie in mijn ogen nie echt het geval is.
              Het idee achter de foto's vind ik super
              een pessimist is een optimist met ervaring.
              Pentax K-5 en een beetje glas (door gegeven aan mijn dochter Lien)
              Pentax k-3II en nog meer glas

Comment

Bart Salembier, Lazy Charles, Black Fly, Yves Wouters, bleuspics, Martijn1980,

Allen bedankt voor jullie idee bij deze beelden.
                En eentje zat er recht op, nl Yves Wouters.

@Martijn1980,
                Beide beelden zullen in de eindreeks wellicht niet direct achter elkaar komen, waardoor de sfeer die in de foto's zit, misschien ook ietwat anders kan en mag zijn.

Maar uit jullie commentaren haal ik toch een beetje waar ik naar toe wil gaan met de beelden ...
                Een ouderlijk huis dat verkocht wordt, het voelt toch wel als een zekere vorm van definitief afscheid.

groeten,
                deka
                There is a crack in everything, that's how the light gets in. ( L. Cohen )

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Martijn1980 Bekijk bericht
                  De link tussen de twee is overduidelijk.
                  Mij lijkt het immers wel beter als beide foto's dezelfde sfeer zouden uitstralen wat nie in mijn ogen nie echt het geval is.
                  Het idee achter de foto's vind ik super
                  De link is inderdaad duidelijk, al ontbreken sommige details nog (de rest van de reeks dus ).
                  Ik had echter hetzelfde idee, qua sfeer en afwerking passen de twee beelden niet echt bij elkaar. De ene is haarscherp met heldere kleuren, scherp contrast en een combo van overbelichting en vignettering om de focus te trekken terwijl de andere foto zachte kleuren en geen scherpte heeft, een lichte onderbelichting en geen duidelijk focus punt.
                  Concreet wil dit wel zeggen dat je een zee van mogelijkheden hebt om een mooie reeks te maken waarin een overgang van kenmerken het gevoel naar buiten kan brengen.

Last but not least, om toch ff zwaar te mierenneuken:
                  Op de eerste foto staat een trail van een vliegtuig, hoewel ze helpt de focus naar het midden te trekken lijkt ze mij een beetje overbodig. De reflectie van de vijzen zijn ook een beetje jammer.
                  Op de tweede foto staat er links boven een donkere vlek naast het kruis, een beetje jammer maar ook geen ramp.
                  Fujifilm X-T20 | Fujifilm XF 18-55mm f/2.8-4 | Samyang 10mm f/2.8 |
                  Sony α65 | Sony 18-55 F/3.5-F/5.6 | Sigma 18-125 F/3.8-F/5.6 | Sony 50 F/1.8 |
                  Af en toe flikker ik hier wel eens een foto op.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door yves wouters Bekijk bericht
                    de onderste foto zou ook een weergave van het rechter deel van het onderwerp in bovenste foto kunnen zijn...
                    +1
                    had ik ook opgemerkt !!!
                    grts,Jozef
                    Hij ging met de TIJD mee,en is nooit terug gezien !!!

Comment

Working...
                    X