Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Alsof ik me zelf zag lopen

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Alsof ik me zelf zag lopen

    mss wat een vreemde tittel.
    maar zo voelt dit beeld dan ook aan voor mij.
    als klein manneke heb ik ook nog uren/dagen naar en op allerhande landbouwmachines gelopen/gezeten




    alvast bedankt voor het kijken

    mvg
    renske

  • #2
    Re: Alsof ik me zelf zag lopen

    Dromerige foto met een verhaal
    Ik had wss de focus op de eerste strobaal gelegd - maar jouw aanpak versterkt ergens wel het dromerige gevoel
    Peter
    mijn website : klik

    Comment


    • #3
      Re: Alsof ik me zelf zag lopen

      Oorspronkelijk geplaatst door blauwzwart Bekijk bericht
      Dromerige foto met een verhaal
      Ik had wss de focus op de eerste strobaal gelegd - maar jouw aanpak versterkt ergens wel het dromerige gevoel
      Peter
      +1
      Volledig mee eens.
      Mvg,
      Eddy
      Smaken verschillen

      Comment


      • #4
        Re: Alsof ik me zelf zag lopen

        Mooi dromerig.
        Ik had hetzelfde gedaan als mijn voorgangers, eerste of tweede strobaal, maar misschien was het beeld dan niet zo sterk.

        Comment


        • #5
          Re: Alsof ik me zelf zag lopen

          Oorspronkelijk geplaatst door boudini Bekijk bericht
          Mooi dromerig.
          Ik had hetzelfde gedaan als mijn voorgangers, eerste of tweede strobaal, maar misschien was het beeld dan niet zo sterk.
          Ik ook!
          "I never worry about the future. It comes soon enough." (Albert Einstein)

          Comment


          • #6
            Re: Alsof ik me zelf zag lopen

            Ik vind dat de focus exact ligt waar hij hoort. Het moet niet altijd het voorste element zijn.
            Wat ik zeker anders had gedaan, is de belichting. Mijn foto zou een stop minder licht hebben en meer contrast en saturatie. Waarschijnlijk was dat dromerige effect daarmee ook weg geweest. Jij wint...
            Pieter
            --
            Fuji X-T1, Nikon D7200, Sony RX100-III -- (Flickr | PBase)

            Comment


            • #7
              Re: Alsof ik me zelf zag lopen

              Ken het verhaal, zo lang geleden. Goed dat je het eerst hebt verteld, anders was ik niet mee in je fotografisch verhaal

              Comment


              • #8
                Re: Alsof ik me zelf zag lopen

                Ik moet eerlijk gezegd wennen aan de volledig uitgebrande lucht. Ik begrijp het verhaal dat je wil overbrengen en de dromerige sfeer, maar toch...in zwart-wit had ik minder moeite gehad met die lucht...
                www.erikthomas.be

                Comment


                • #9
                  Re: Alsof ik me zelf zag lopen

                  mooie droom knap !!! grts,Jozef
                  Hij ging met de TIJD mee,en is nooit terug gezien !!!

                  Comment


                  • #10
                    Re: Alsof ik me zelf zag lopen

                    Oorspronkelijk geplaatst door dwarsligger Bekijk bericht
                    Ken het verhaal, zo lang geleden. Goed dat je het eerst hebt verteld, anders was ik niet mee in je fotografisch verhaal
                    Ok wat mijn verhaal betreft, dan rest me de vraag of de foto zelf genoeg verhaal maakt?

                    Oorspronkelijk geplaatst door Black Fly Bekijk bericht
                    Ik moet eerlijk gezegd wennen aan de volledig uitgebrande lucht. Ik begrijp het verhaal dat je wil overbrengen en de dromerige sfeer, maar toch...in zwart-wit had ik minder moeite gehad met die lucht...
                    Hmmm sorry black fly maar ben het toch niet met je eens.
                    Lucht is m i totaal niet uitgebrand (zie kabine tractor en wit t-shirt)
                    Een zwart wit omzetting gaat het dromerige sfeertje te niet doen en er een ander (zwaarder) beeld van maken.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Alsof ik me zelf zag lopen

                      Lijkt mij een tilt en shift,klop dat?
                      vriendelijke groeten, Sien

                      Ik wil elke dag dat vandaag beter is dan gisteren !

                      Comment


                      • #12
                        Re: Alsof ik me zelf zag lopen

                        Oorspronkelijk geplaatst door bleuspics Bekijk bericht
                        Hmmm sorry black fly maar ben het toch niet met je eens.
                        Lucht is m i totaal niet uitgebrand (zie kabine tractor en wit t-shirt)
                        Een zwart wit omzetting gaat het dromerige sfeertje te niet doen en er een ander (zwaarder) beeld van maken.
                        Wat betreft keuze kleur en ZW ga ik je niet tegenspreken: jij alleen weet hoe de sfeer het best wordt overgebracht want jij alleen kent het gevoel waarnaar je verwijst. Wat betreft uitgebrand of niet begrijp ik niet helemaal wat je bedoelt:welke bewerking is dan op de lucht uitgevoerd?
                        www.erikthomas.be

                        Comment


                        • #13
                          Re: Alsof ik me zelf zag lopen

                          wat ik bedoel is dat de lucht helemaal niet is uitgebrand, enkel het t-shirt van de jongen een heel klein stipje
                          op de lucht heb ik ook al geen bewerking uitgevoerd ;-)
                          wel vertrokken vanuit een raw bestand, enkel conversie gedaan, verkleind en opgescherpt....
                          mss heeft ie wat last van de hoge iso waarde...
                          ISO: 1000
                          Belichting: 1/1600 sec.
                          Diafragma: 8.0
                          deze stond nog wat hoog :-)

                          Comment


                          • #14
                            Re: Alsof ik me zelf zag lopen

                            Heel mooi, het beeld geeft mooi weer wat jij wilde vertellen ermee!
                            Nikon D750 - Nikkor 24-70 F2.8 - Nikkor 70-200 F2.8 VRII - Nikkor 50 F1.8 - Nikon SB910
                            Imac 21,5" 2,9GHz Quad-core Intel Core i5 - 16 GB DDR3 SDRAM

                            Comment


                            • #15
                              Re: Alsof ik me zelf zag lopen

                              Oorspronkelijk geplaatst door bleuspics Bekijk bericht
                              wat ik bedoel is dat de lucht helemaal niet is uitgebrand, enkel het t-shirt van de jongen een heel klein stipje
                              op de lucht heb ik ook al geen bewerking uitgevoerd ;-)
                              wel vertrokken vanuit een raw bestand, enkel conversie gedaan, verkleind en opgescherpt....
                              mss heeft ie wat last van de hoge iso waarde...
                              ISO: 1000
                              Belichting: 1/1600 sec.

                              Diafragma: 8.0
                              deze stond nog wat hoog :-)
                              U schrijft voor de iso 'wat' hoog, ik eerder durven zeggen véééél te hoog toch ?
                              Voor dergelijke zonnige heldere omstandigheden ?
                              Of zie ik dat verkeerd ?

                              Comment

                              Working...
                              X