Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Onze volgende workshop: Street-Fashion - 8 maart 2025, Herentals
Als het onderwerp hier de bloemetjesweide is, zoou ik iets meer gegaan zijn voor de bloemetjesweide zelf ...
Misschien dan nog iets lager standpunt genomen hebben en dan kon je misschien een combinatie gemaakt hebben van de weide met enkel de blauwe lucht erbij ...
deka
There is a crack in everything, that's how the light gets in. ( L. Cohen )
Het beeld op zich boeit me niet zo, maar dat kan smaak zijn.
Er is precies wel iets raars gebeurd met de bovenste lijn bladeren.
Die zijn helemaal blauw geworden? Foutje in bewerking of heel sterke chromatische aberratie?
Bedankt voor de feedback. Het feit dat het portrait is ipv landscape komt door het wegknippen van storende elementen als huis en andere slordige elementen. Ik ben dus vertrokken van een landscape foto; volledig akkoord dus. Toch was ik benieuwd of het nog de moeite was. Ik heb geëxperimenteerd met verschillende hoogtes, maar kreeg nooit de heuvel op de achtergrond weg zonder volledig tussen het gras te belanden wat geen mooi overzicht op de weide meer gaf. Als ik de voor
Oorspronkelijk geplaatst door bart salembierBekijk bericht
Het beeld op zich boeit me niet zo, maar dat kan smaak zijn.
Er is precies wel iets raars gebeurd met de bovenste lijn bladeren.
Die zijn helemaal blauw geworden? Foutje in bewerking of heel sterke chromatische aberratie?
Kleurafwijking verwijderen stond nog niet standaard in mijn lightroom instellingen aangevinkt en ben ik dus inderdaad vergeten. Van zodra ik dit heb aangevinkt is de chromatische aberratie verdwenen. Bedankt om dit op te merken !
Update met minder voorgrond, 1:1 formaat en correctie chromatische aberratie. Op naar beter ;-) !
Comment