Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Onze volgende workshop: Street-Fashion - 8 maart 2025, Herentals
De Shooting Day in AARSCHOT op 22 maart 2025 is VOLGEBOEKT
...ja en nee, maar geheel stomme vraag : heb je de meeuw geselecteerd op je (al dan niet verkleinde) jpg ?
Hoe groter de resolutie van je origineel hoe beter je kunt selecteren... en uiteraard welke software gebruikte je ?
Heb ook een pogingetje gedaan (uiteraard vertrekkende van je verkleinde versie, en dit is geen twee minuten werk in PS hoor!) :
"I never worry about the future. It comes soon enough." (Albert Einstein)
Mooi gedaan ifiamm...(wat een moeilijke naam..'....)....ikzelf deed het ook op de verkleinde jpg ...in PS met de tool verplaatsen met behoud van inhoud....als ik heel eerlijk ben zie ik ook weer niet zo heel veel verschil tss jouw versie en de mijne (bedoel men update)....toch bedankt voor je hulp....
Mooi gedaan ifiamm...(wat een moeilijke naam..'....)....ikzelf deed het ook op de verkleinde jpg ...in PS met de tool verplaatsen met behoud van inhoud....als ik heel eerlijk ben zie ik ook weer niet zo heel veel verschil tss jouw versie en de mijne (bedoel men update)....toch bedankt voor je hulp....
Ik wel, de 'gloed' rond de vogel die we in jouw up zien (door het knip/plakwerk) is volledig verdwenen in de versie van iFlamminghi, zijn versie is af.
Mocht je dit tóch niet zien, dan is er waarschijnlijk wat loos met (de kleurregeling van) jouw scherm.
Het "grote" verschil zit 'm in het feit dat je in je update rond de vogel een lichte gloed ziet, die je bij mij niet (of amper) ziet...
Indien je de dezelfde bewerking zou doen op je origineel dan kun je veel nauwkeuriger uitsnijden... op je verkleinde jpg is het een beetje tricky maar dus niet onmogelijk. Je moet dan wel een selectie gaan maken op pixelniveau om het een beetje acceptabel te krijgen...
Die selectie kopieer je dan in een nieuwe laag en die kun je dan makkelijk verslepen naar waar je maar wil.
Het ontstane "gat" laat je makkelijk verdwijnen met "fill content aware" (zoals je al deed dus, vandaar dat de originele plaats van de meeuw heel goed is weggewerkt).
"I never worry about the future. It comes soon enough." (Albert Einstein)
Capito....haha....en ik ben op men IPpad momenteel aan het kijken vandaar ...maar ik zie of beter gezegd ik zag rond de vogel ook wel de gloed thx voor de raad
Comment