Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Fontenay abbey+up

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Fontenay abbey+up

    Tijdens men vakantie kon ik toch niet weerstaan aan het brengen van een bezoek aan dit Unesco wereld erfgoed.....

    DSC_8766bd-2 by Freddy Houtmeyers, on Flickr

    update

    DSC_8766bd-2up by Freddy Houtmeyers, on Flickr
    Last edited by freddy69; 13 augustus 2015, 10:37. Reden: clonen
    https://fredor2.wixsite.com/my-site

  • #2
    Re: Fontenay abbey

    Oeps, hier toch enkele foutjes denk ik.
    Volgens mij iets te veel verscherpt.
    De lucht heeft ook een heel eigenaardige structuur, waarschijnlijk ontstaan bij de bewerking?
    Ik heb ook de indruk dat het gebouw wat schuin staat, dit is eenvoudig te corrigeren.
    De compo wel geslaagd, leuk met de persoon erbij, zo heb je een goed idee van de omvang. Het klein stukje van het bordje op het uiteinde van de struik zou ik nog proberen weg te poetsen.

    Comment


    • #3
      Re: Fontenay abbey

      Oorspronkelijk geplaatst door boudini Bekijk bericht
      Oeps, hier toch enkele foutjes denk ik.
      Volgens mij iets te veel verscherpt.
      De lucht heeft ook een heel eigenaardige structuur, waarschijnlijk ontstaan bij de bewerking?
      Ik heb ook de indruk dat het gebouw wat schuin staat, dit is eenvoudig te corrigeren.
      De compo wel geslaagd, leuk met de persoon erbij, zo heb je een goed idee van de omvang. Het klein stukje van het bordje op het uiteinde van de struik zou ik nog proberen weg te poetsen.
      Hier volg ik bijna 100%. Het bordje mag er van mij wel op blijven.
      https://www.facebook.com/devrieset/

      Comment


      • #4
        Re: Fontenay abbey

        Jammer van de lucht, even bewerking op de lucht terug schroeven en een lenscorrectie toe passen.
        Ik vind het bordje ook niet storend
        Nikon D750 - Nikkor 24-70 F2.8 - Nikkor 70-200 F2.8 VRII - Nikkor 50 F1.8 - Nikon SB910
        Imac 21,5" 2,9GHz Quad-core Intel Core i5 - 16 GB DDR3 SDRAM

        Comment


        • #5
          Re: Fontenay abbey

          Duidelijk (slecht) aan het clonen geweest links boven. Te zien aan de repetitie van dezelfde vlekken.
          De rest is OK voor mij.

          Comment


          • #6
            Re: Fontenay abbey+up

            Alvast bedankt voor jullie opmerkingen en tekortkomingen...heb update geplaatst maar weet niet of die veel beter is ?

            tav Boudine
            Oeps, hier toch enkele foutjes denk ik.
            Volgens mij iets te veel verscherpt.
            De lucht heeft ook een heel eigenaardige structuur, waarschijnlijk ontstaan bij de bewerking?
            Ik heb ook de indruk dat het gebouw wat schuin staat, dit is eenvoudig te corrigeren.
            De compo wel geslaagd, leuk met de persoon erbij, zo heb je een goed idee van de omvang. Het klein stukje van het bordje op het uiteinde van de struik zou ik nog proberen weg te poetsen.
            Zeker enkele foutjes, te fel verscherpt vind ik niet, ook niet in men ps bewerking niet speciaal fel aangescherpt ....het is gewoon nen scherpe foto....
            De lucht zeker geknoei....dacht los ik rap op met snel retoucheerpenseel....maar heeft toch zijn beperkingen....dan maar de cloonstempel maar ook hier liep ik tegen beperkingen op .....te dicht bij bepaalde andere kleuren in de wolken en je merkt direct geknoei...de beste oplossing denk ik ander laagmasker, en de totale lucht vervangen maar dat is voor mij not done dus zo gelaten geen laagmasker toegepast...
            Het gebouw schuin....kan best...maar heb met lenscorrecties geexperimenteerd maar trok nergens op dus zo gelaten...plaatje weggepoetst maar ook dit niet echt goed gelukt me dunkt ??????????

            Aan de anderen ....vooral het clonen een probleem ...voor mij ook hoor en hoop dat men update jullie toch iets meer kan overtuigen....alvast men dank voor jullie leerrijke tips...totaal weg uit men vogelkes zone...maar zeker zo fijn hoor....thx...
            https://fredor2.wixsite.com/my-site

            Comment


            • #7
              Re: Fontenay abbey+up

              Een nieuwe en/of andere hemel in een foto plaatsen is echt niet zo moeilijk hoor Freddy.
              Eens op het www een tutorial gaan zoeken en je bent er in een knip mee weg.

              Comment


              • #8
                Re: Fontenay abbey+up

                Een nieuwe en/of andere hemel in een foto plaatsen is echt niet zo moeilijk hoor Freddy.
                Eens op het www een tutorial gaan zoeken en je bent er in een knip mee weg.
                ik weet het, heb het al wel eens als probeersel gedaan met een foto in veel moeilijkere omstandigheden en dat lukte idd redelijk goed....maar is niet echt men bedoeling om dit te doen....of vindt je de update nog steeds niet je dat '
                https://fredor2.wixsite.com/my-site

                Comment


                • #9
                  Re: Fontenay abbey

                  Oorspronkelijk geplaatst door Djivan Bekijk bericht
                  Duidelijk (slecht) aan het clonen geweest links boven. Te zien aan de repetitie van dezelfde vlekken.
                  De rest is OK voor mij.
                  +1
                  grts,JOzef
                  Hij ging met de TIJD mee,en is nooit terug gezien !!!

                  Comment

                  Working...
                  X