Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Onze volgende workshop: Street-Fashion - 8 maart 2025, Herentals
Bedankt voor jullie reacties ....wel raar ...als er iemand schrijft saai...en waarom ':1ste is beginnershoekje 2de men bedoeling was de weerspiegeling ....maar goed zal er mee leven maar niet aanvaarden ...en proberen er het positieve er uit te halen ik vond het alvast mooi
De eerste kan ik zeker appreciëren. De weerspiegelingen staan er ook mooi op. Realistisch qua kleuren en belichting.
Qua tip kan ik je meegeven om bij landschapsfoto's de horizon niet steeds in het midden van de foto te plaatsen. De horizon op 1/3 (of 2/3 zoals je wilt) in de foto maakt het dikwijls boeiender qua compo. Ook een 16:9 uitsnede werkt dikwijls goed bij landschap. Uiteindelijk moet je wel altijd doen wat je zelf het mooiste vindt.
Aan je 2e scheelt er toch iets. Ook qua scherpte.
Wat je instellingen betreft, kon je eerder gaan naar een ST van 1/100 sec, f11-f13 en de bijpassende iso.
Comment