Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Wil jij ook de werking van Belgiumdigital ondersteunen? Verleng of start dan je vzw-lidmaatschap en geniet van voordelen bij activiteiten en kortingen bij onze partners.
technisch goed gedaan: ik zie geen lasnaden of verschillen in de belichting. De scherpte is inderdaad niet super.
Dit was mijn eerste pano met meerdere foto's, dus over het samenvoegen ben ik inderdaad wel tevreden.
Qua scherpte heb je gelijk. Alleen begrijp ik niet waar het probleem kan liggen, want ook de afzonderlijke foto's (die eigenlijk ook wel tof zijn) hebben er wat last van.
De foto's zijn genomen met een 18-55 lens met IS op 49mm met exif's 1/200 sec, ISO 100 en f13. Dus daar zie ik eigenlijk geen probleem in.
Scherpstelling heb ik gedaan op de boompjes (die redelijk ver stonden), dus misschien ligt het daaraan? En had ik meer naar voren moeten scherpstellen (hyperfocaal)?
Of zou wat extra naverscherping hier volstaan?
Als je scherp stelt op een punt, valt 1/3 voor het punt ook in de dof en 2/3 na het punt. Omdat je hier scherp stelt op de bomen heb je niets aan die 2/3 erna want daar is niets meer... Ik denk idd dat je wat korter had moeten scherpstellen
Als je scherp stelt op een punt, valt 1/3 voor het punt ook in de dof en 2/3 na het punt. Omdat je hier scherp stelt op de bomen heb je niets aan die 2/3 erna want daar is niets meer... Ik denk idd dat je wat korter had moeten scherpstellen
.
na de bomen zijn er nog wel de wolken....en scherp stellen korter...waar ..? op de sprieten gras.....? welke spriet...?
de pano is je goed gelukt ....
Comment