Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Wil jij ook de werking van Belgiumdigital ondersteunen? Verleng of start dan je vzw-lidmaatschap en geniet van voordelen bij activiteiten en kortingen bij onze partners.
VZW-leden: Je vindt hier de uitnodiging voor de (online) Algemene Vergadering op 28 december 2024.
Ik verkies de up, meer licht, detail en beter wit.
Mijn klein systeem van evaluatie.
1) Onderwerp: Voor mij is het de pier en die staat er mooi op.
2) Achtergrond: Al besproken zijn de horizontalen, waarbij de achtergrond hier het onderwerp verdoezelt. Om detail in de lucht te hebben moet je ook de bomen duidelijk laten, of layers in Photo Shop?
3) Licht: het is mooi zacht licht, ik zie hier nog verbetering mogelijk door flitsers of licht verven op het onderwerp, maar denk dat het heel subtiel moet, misschien iets proberen in post.
4) Compositie: Centraal is meestal af te raden, maar hier is de symmetrie goed en het onderwerp vult ongeveer het volledige middel deel van de regel van 3. Een kleine knip om het nog dichter bij de regel van 3 te brengen lijkt mij iets spanning weg te nemen. In deze setting is het moeilijk te verbeteren denk ik, moelijk om een mooie lijn in de lucht of op het water te krijgen die naar het onderwerp leidt.
Duidelijk goed werk, ik ben strenger op mijn eigen fotos en het is bij mij ook meer nodig dan bij deze.
Comment