Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Verticaal lijnenspel

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Verticaal lijnenspel

Venster afsluiting van een oude fabriek met gegalvaniseerde vierkante buizen en houten balkjes van dezelfde dikte.

ISO: 200
    f: 10
    42mm
    1/160

Veel kijk genot
    Suske

UPDATE

De inlichtingen die ik gekregen heb komen van Eddy.
    Nadat men in LR en PS de foto bewerkt heeft blijft men in PS. Men gaat naar FILTER en daaronder kiest men voor LENSCORRECTIE. Door het schuiven kan men nu de verticalen rechter krijgen.
    Ik hoop dat ik je hiermee aan de slag kunt gaan.
    Mvg
    Suske
    Last edited by suske100; 17 juli 2015, 20:11.

Re: Verticaal lijnenspel

Stonden die ijzeren buizen echt krom of is hier lens vertekening in het spel?

Comment

Het is wel degelijk lens vertekening. ik wist niet hoe ik dit kon oplossen, heb intussen mijn licht opgestoken en weet nu hoe het in de toekomst moet.
      Dank voor de reactie
      mvg Suske

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door suske100 Bekijk bericht
        Het is wel degelijk lens vertekening. ik wist niet hoe ik dit kon oplossen, heb intussen mijn licht opgestoken en weet nu hoe het in de toekomst moet.
        Dank voor de reactie
        mvg Suske
        Dan wacht ik nog eventjes je up af.

Comment

Lensvertekening goed, maar de foto heeft toch iets.

mvg

marcel

Comment

Is helemaal mijn ding niet maar ben het er mee eens dat deze foto iets heeft.
            Misschien het balkje rechts wegcroppen, en de bredere buizen links ook. Je verkrijgt dan een "perfecte" symmetrie, denk dat de foto dan nog sterker wordt (zeg ik zomaar niet gehinderd door enige kennis ter zake, heb er trouwens ook geen idee van wat ik nu eigenlijk zie).

In een eerste reactie gaf je aan nu te weten hoe je de lensvertekening kan oplossen... hoe ? (interesseert me ook)
            "I never worry about the future. It comes soon enough." (Albert Einstein)

Comment

Working...
            X