Ochtend landschap HDR probeersel
Aankondiging
Collapse
No announcement yet.
HDR Landscape
Collapse
X
-
-
Re: HDR Landscape
Oorspronkelijk geplaatst door yelle Bekijk berichtMooi ochtendlicht, HDR bewerking vind ik ni echt geslaagd
Mvg Suske
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door yelle Bekijk berichtMooi ochtendlicht, HDR bewerking vind ik ni echt geslaagd
Oorspronkelijk geplaatst door mvdd Bekijk berichtWaarom zo een mooie landschap foto in hdr
Mvg
Oorspronkelijk geplaatst door suske100 Bekijk berichtWaarom de voorgrond niet oplichten?
Mvg Suske
Ik zal nog eens andere instellingen proberen en upload dan een 2de versie.
Comment
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door mvdd Bekijk berichtWaarom zo een mooie landschap foto in hdr
Mvg
De keuze van "het landschap" kom volgens mij misschien wel beter, zodat de mooie zonneharp beter tot zijn recht kwam.
Comment
-
Ook ik heb geen kaas gegeten van HDR....maar vind de foto wel iets hebben ...is mooi
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door JPR Bekijk berichtIk kan verkeerd zijn(ken nog niks van hdr) maar dacht toch dat de uitgang van een goede hdr, werken is vanop statief. De lichtharpen wel mooi.
Oorspronkelijk geplaatst door boudini Bekijk berichtMet een gewone belichting is het dynamisch bereik in dit geval veel te klein om alles mooi uit te lichten. Een HDR is in deze toestand een goede oplossing voor een goede totale belichting.
De keuze van "het landschap" kom volgens mij misschien wel beter, zodat de mooie zonneharp beter tot zijn recht kwam.
Oorspronkelijk geplaatst door freddy69 Bekijk berichtOok ik heb geen kaas gegeten van HDR....maar vind de foto wel iets hebben ...is mooiLast edited by Timothy91; 4 juli 2015, 18:42.
Comment
-
HDR klinkt voor velen hier als een vies woord.
Maar dat hoeft volgens mij helemaal niet - het dynamisch bereik van het menselijke oog is vele malen groter dan het dynamische bereik van een sensor.
Soms kan onze sensor hetgeen we waarnemen gewoon niet vatten - in tegenlichtsituaties is dat regelmatig het geval.
In zo'n geval biedt de HDR techniek een oplossing.
Dit gezegd zijnde moet de HDR wel goed uitgevoerd zijn - lees een goede tutorial
En ook in de afwerking kan men nog alle kanten uit - van realistisch tot surrealistisch
Maar al bij al vind bovenstaande foto's redelijk goed uitgevoerd
Mijn voorkeur gaat naar de eerste die volgens mij het meeste sfeer heeft.
Gr.
PeterLast edited by blauwzwart; 5 juli 2015, 13:40.mijn website : klik
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door blauwzwart Bekijk berichtHDR klinkt voor velen hier als een vies woord.
Maar dat hoeft volgens mij helemaal niet - het dynamisch bereik van het menselijke oog is vele malen groter dan het dynamische bereik van een sensor.
Soms kan onze sensor hetgeen we waarnemen gewoon niet vatten - in tegenlichtsituaties is dat regelmatig het geval.
In zo'n geval biedt de HDR techniek een oplossing.
Dit gezegd zijnde moet de HDR wel goed uitgevoerd zijn - lees een goede tutorial
En ook in de afwerking kan men nog alle kanten uit - van realistisch tot surrealistisch
Maar al bij al vind bovenstaande foto's redelijk goed uitgevoerd
Mijn voorkeur gaat naar de eerste die volgens mij het meeste sfeer heeft.
Gr.
Peter
En heel goed uitgedrukt!
"En ook in de afwerking kan men nog alle kanten uit - van realistisch tot surrealistisch". in HDR beslis je inderdaad zelf waar je naartoe wilt , persoonlijk wil ik er wat tussen in gaan. de mensen doen twijfelen of het echt is of niet.
Comment
-
Comment