Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Zwarte Bladluis Test

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Zwarte Bladluis Test

Last edited by Vjem71; 1 juli 2015, 16:59.
    Canon EOS750D + Sigma 150mm Macro of MPe65 + 65mm ext.tubes + raynox 250 + sunwayPhoto manuele stackrail MFR-150 + DIY diffusers + DIY flashholders.

Re: Zwarte Bladluis Test

Zwarte bladluis, gefotografeerd met een Samsung Galaxy S2 en een macrolensje aangekocht op Amazon voor 8 euro. Deze foto heeft me eigenlijk goesting doen krijgen in meer. Ik ben dan ook voorzichtig op zoek naar deftig 2de hands materiaal.

Groeten Werner
    Last edited by Vjem71; 1 juli 2015, 12:16.
    Canon EOS750D + Sigma 150mm Macro of MPe65 + 65mm ext.tubes + raynox 250 + sunwayPhoto manuele stackrail MFR-150 + DIY diffusers + DIY flashholders.

Comment

Tot nu toe werk ik zonder statief.
      Last edited by Vjem71; 1 juli 2015, 12:17.

Comment

Dit is een moeilijke... het beeld boeit me niet al is het een verdienstelijke poging.
        Het is een beetje zoeken naar wat er eigenlijk op de foto staat, nu ja, die luizen zijn nu niet direct de grootste levende wezens...
        Het blad rechts is helemaal uitgebrand.
        Ik zou in elk geval een andere uitsnede proberen zodat het meteen duidelijk is wat er gefotografeerd werd.
        De scherpte is ook niet meteen wat het moet zijn, de DOF is naar mijn mening ook veel te klein.
        Je exif-gegevens begrijp ik ook al niet goed... f2.65 en iso 32! De gebruikte lens ken ik niet maar ik heb zo mijn bedenkingen aangaande de prijs... anderzijds wel een puik resultaat voor een lensje van 8 euro!
        De houding van het beestje laat vermoeden dat het niet meer in leven is...
        "I never worry about the future. It comes soon enough." (Albert Einstein)

Comment

Je zou toch beter de foto verkleinen en opnieuw plaatsen (zie de gele band boven je foto).
          Bedoel je met 'Test' een testfoto of een testplaatsing.
          Voor testplaatsingen bestaat er een specifiek forumonderdeel onder 'Overige Forums' en heeft als titel' Test Forum'
          Last edited by Guest17; 1 juli 2015, 13:53.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Djivan Bekijk bericht
            Je zou toch beter de foto verkleinen en opnieuw plaatsen (zie de gele band boven je foto).
            Bedoel je met 'Test' een testfoto of een testplaatsing.
            Voor testplaatsingen bestaat er een specifiek forumonderdeel onder 'Overige Forums' en heeft als titel' Test Forum'
            De foto is aangepast waarvoor dank voor opmerking. Regels zijn regels. De mods hebben het nu aangepast daar ik twee tests had gemaakt ééntje hier en ééntje bij "test" ze hebben beide nu gewisseld denk ik zodat de betere poging nu hier staat en de verkeerde bij "test" waar ze thuis hoort.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ifiamminghi Bekijk bericht
              Dit is een moeilijke... het beeld boeit me niet al is het een verdienstelijke poging.
              Het is een beetje zoeken naar wat er eigenlijk op de foto staat, nu ja, die luizen zijn nu niet direct de grootste levende wezens...
              Het blad rechts is helemaal uitgebrand.
              Ik zou in elk geval een andere uitsnede proberen zodat het meteen duidelijk is wat er gefotografeerd werd.
              De scherpte is ook niet meteen wat het moet zijn, de DOF is naar mijn mening ook veel te klein.
              Je exif-gegevens begrijp ik ook al niet goed... f2.65 en iso 32! De gebruikte lens ken ik niet maar ik heb zo mijn bedenkingen aangaande de prijs... anderzijds wel een puik resultaat voor een lensje van 8 euro!
              De houding van het beestje laat vermoeden dat het niet meer in leven is...
              Hoi ifiamminghi,
              Allereerst , het bladluisje leefde nog. Maar ik vrees dat het inderdaad zijn laatste minuten waren. De planten waren ingespoten tegen ziektes. Ik heb pas 's avonds de foto genomen, uren nadat de we , zonder het te beseffen, alles bespoten hadden en geen weet hadden van deze kleine creaturen. Nu ja, bladluizen zijn er genoeg.
              Zoals ik schreef, ik begin nog niet eens met de hobby. het is enkel door te beseffen dat zulk een kleine , goedkope lens dit resultaat geeft dat ik iets had van , hey wat zou het zijn moest ik hierin verder gaan met deftig materiaal. DOF? EXIF? Geen idee wat of waar je het ziet. Maar dat zal wel komen zeker? Voor de rest stel ik macro in en leef ik me uit. Ik post voorlopig de foto zoals hij gemaakt is. "Het moment" is voor mij belangrijker dan de eventuele aanpassing die men kan maken. Ik heb verschillende fotobewerkingsprogramma's liggen oa, photoshop, maar is dat niet een te makkelijke oplossing?
              Alleszins , ik hoop dat ik nog wat kan posten hier en hoop, mede door comments als het jouwe de echte smaak te pakken te krijgen.

Groeten Werner

Comment

Speciale foto - blijven experimenteren zou ik zeggen
                Peter
                mijn website : klik

Comment

Welkom op BD met je eerste foto. Zoals Peter zegt: blijven experimenteren.
                  Maar kijk ook naar het werk van anderen, leer van de tips die je krijgt en lees wat in fotomagazines of boeken om de nodige technieken onder de knie te krijgen.
                  Ik weet niet wat de mogelijkheden zijn van een gsm met lensje van 8€, maar zo te zien zal je iets grotere 'modelletjes' mogen proberen.
                  Want eerlijk gezegd, is het meer blad dan luis

Comment

Bedankt kohraya voor je opbouwende kritiek. En gelijk heb je, ik zal nog alles moeten leren. Maar , en oh jee , de newbie zegt maar , ik zou in de eerste instantie fotograferen om "het moment' te grijpen. De mensen tonen wat er omgaat buiten ons oog om. Zonder al te veel nabewerking. Proberen de foto puur te houden, maar toch een mooie samenstelling krijgen in de foto. Waarom spreekt MIJ deze foto aan: Wel in de eerste plaats de doodstrijd van het dier. (spijtig genoeg gebeurde het, het was niet met opzet gedaan om deze foto te verkrijgen) Ook het beeld van "de laatst overgeblevene" daar zijn kompanen reeds dood rond hem liggen. Dan de zon die brandt op de splitsing van twee nieuwe scheuten van de plant en ook de reflectie en lichtspeling die het dier vlak in het aangezicht treft waardoor hij oplicht en zijn sprieten duidelijk gestreepte tekeningen vertonen. Bij mijn andere foto's had ik dit geluk niet. En als laatste : de verhouding dier/plant. Mensen beseffen misschien bij het zien van de foto: bha, er kan een heel kerkhof aan je hand kleven als je gewoon even door het gebladerte streelt. Niemand beseft dat deze kleine creaturen zomaar overal ons omringen, juist omdat ze TUSSEN de bladeren leven. En dat wou ik naar voor brengen. Misschien ben ik nog te naïef en zijn compositie en nabewerking op termijn wel een must maar voor dierenmacro's ga ik het hier effe bij houden. Bij planten zal ik ook gaan voor een pure foto , maar er zal minder verhaal achter schuil gaan waardoor nabewerking op termijn net wel die meerwaarde gaat geven.
                    Alleszins , met een beetje geluk ben ik morgen iets beter uitgerust met 2de hands materiaal. Canon 500D - EF-S 55-250MM F/4-5.6 IS STM - Canon efs 18-55mm 3.5 Ik hoop hiermee mijn gsm fotokes te kunnen overtreffen. Maar misschien heb ik op termijn nog een close-up lens , tussenringen of meteen een echte macrolens nodig. We zien wel. Eerst zien of de deal doorgaat.
                    Werner

Comment

Ik wens je alvast veel succes met je nieuwe materiaal.
                      Laat je vooral niet ontmoedigen door de (opbouwende) kritieken die je hier zal krijgen.
                      Iedereen begint vanaf nul, en daar wordt rekening mee gehouden.
                      Een positieve instelling t.a.v. de tips die je krijgt, zal echter zorgen voor verdere groei.

Comment

Working...
                      X