Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

St Jansvlinder

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• St Jansvlinder

vriendelijke groeten, Sien

Ik wil elke dag dat vandaag beter is dan gisteren !

Re: St Jansvlinder

Mooi gespot, mooie kleuren.
    Niet dat ik het beter zou kunnen, maar ik denk dat de vlinder nog net iets scherper kon.

Comment

Voor mij een mooie BG en dito compo. Scherpte moet ik wel volgen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door boudini Bekijk bericht
        Niet dat ik het beter zou kunnen, maar ik denk dat de vlinder nog net iets scherper kon.
        Volg, maar persoonlijk zou ik er een verticale van maken en rechts een stuk afsnijden tot aan de eerste verticale stengel.
        Mvg Suske

Comment

Mooi in zijn omgevingg vastgelegd. Om de scherpte te kunnen beoordelen zou ik hem moeten bekijken op pc ipv smartphone.

Mvg john
          http://www.flickr.com/photos/johncoopmans/

Comment

mooi met die lichte kleurtjes hij komt er goed uit maar het mocht ietsje scherper
            mvg

Comment

Dit zijn niet de gemakkelijkste vlinders vanwege de 'metallic' kleur. Bij veel (zon)licht krijgt je dan reflecties.
              's Morgens bij het zachte, eerste licht zijn ze makkelijker te fotograferen. Je vindt ze dan vaak slapend (en in een mooiere pose) zodat je alle tijd hebt om je instellingen en compositie te bepalen en dit vanaf statief om zo ook bewegingsonscherpte tegen te gaan.
              De scherpte is bij deze foto niet optimaal ondanks de f16. Juist vanwege die f16 is de bg net iets te druk/slordig.
              Ook bij een wijder diafragma kan je scherpe foto's maken (ik gebruik vaak f5.6).
              Ik hoop dat je iets hebt aan deze tips en kijk al weer uit naar je volgende macro.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door kohraya Bekijk bericht
                Dit zijn niet de gemakkelijkste vlinders vanwege de 'metallic' kleur. Bij veel (zon)licht krijgt je dan reflecties.
                's Morgens bij het zachte, eerste licht zijn ze makkelijker te fotograferen. Je vindt ze dan vaak slapend (en in een mooiere pose) zodat je alle tijd hebt om je instellingen en compositie te bepalen en dit vanaf statief om zo ook bewegingsonscherpte tegen te gaan.
                De scherpte is bij deze foto niet optimaal ondanks de f16. Juist vanwege die f16 is de bg net iets te druk/slordig.
                Ook bij een wijder diafragma kan je scherpe foto's maken (ik gebruik vaak f5.6).
                Ik hoop dat je iets hebt aan deze tips en kijk al weer uit naar je volgende macro.
                Aan deze tips kan ik niet tippen .
                Ik zou toch graag eens weten wanneer men niet meer van een close-up maar van een macro spreekt.
                Ik heb hier reeds meermaals gedacht van macrofoto's dat het voor mij eerder close-ups zijn.
                Kan daar een juist iets op geplakt worden, als "vanaf ........... is het een macro" ?
                Of is elke foto genomen met een macrolens een macro ?
                Dat laatste zou ik eerder betwijfelen want toen ik mijn Canon macro 100 mm 2.8 verkocht was dat aan iemand die er portretfoto's ging mee maken (??).

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door boudini Bekijk bericht
                  dank

Oorspronkelijk geplaatst door JPR Bekijk bericht
                  Voor mij een mooie BG en dito compo. Scherpte moet ik wel volgen.
                  dank!

Oorspronkelijk geplaatst door suske100 Bekijk bericht
                  Volg, maar persoonlijk zou ik er een verticale van maken en rechts een stuk afsnijden tot aan de eerste verticale stengel.
                  Mvg Suske
                  Oorspronkelijk geplaatst door JohnCoopmans Bekijk bericht
                  Mooi in zijn omgevingg vastgelegd. Om de scherpte te kunnen beoordelen zou ik hem moeten bekijken op pc ipv smartphone.

Mvg john
                  dankuwel!

Oorspronkelijk geplaatst door mvdd Bekijk bericht
                  mooi met die lichte kleurtjes hij komt er goed uit maar het mocht ietsje scherper
                  mvg
                  dank u vriendelijk!

Bedankt en zeker dat ik hier iets aan heb! Bg mocht mi zo zijn.

Oorspronkelijk geplaatst door Djivan Bekijk bericht
                  Aan deze tips kan ik niet tippen .
                  Ik zou toch graag eens weten wanneer men niet meer van een close-up maar van een macro spreekt.
                  Ik heb hier reeds meermaals gedacht van macrofoto's dat het voor mij eerder close-ups zijn.
                  Kan daar een juist iets op geplakt worden, als "vanaf ........... is het een macro" ?
                  Of is elke foto genomen met een macrolens een macro ?
                  Dat laatste zou ik eerder betwijfelen want toen ik mijn Canon macro 100 mm 2.8 verkocht was dat aan iemand die er portretfoto's ging mee maken (??).
                  vraag me het verschil tussen Macro en Close up ook af
                  vriendelijke groeten, Sien

Ik wil elke dag dat vandaag beter is dan gisteren !

Comment

Close-up fotografie loopt tot 1:1 vergroting en macrofotografie begint bij 1:1

Wat is in feite het verschil tussen macro en close up ? Is dit niet allebei hetzelfde : een foto nemen waarop een persoon bvb enkel met zijn gezicht opstaat of een babyvoetje of zoiets ?

Comment

Close-up fotografie loopt tot 1:1 vergroting en macrofotografie begint bij 1:1

Wat is in feite het verschil tussen macro en close up ? Is dit niet allebei hetzelfde : een foto nemen waarop een persoon bvb enkel met zijn gezicht opstaat of een babyvoetje of zoiets ?

https://nl.wikipedia.org/wiki/Macrofotografie
                      Bedankt voor de info .

Comment

Knappe achtergrond - vlinder mocht wat scherper
                        Peter
                        mijn website : klik

Comment

Working...
                        X