Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

I ♥ lavendel

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• I ♥ lavendel

Na lang nadenken ga ik deze toch posten omdat ik hem toch wel goed vind. Niet haarscherp (niet met macro geschoten maar met standaard 18-55 kitlens), maar toch wel fier op.
    Ik was wat aan het experimenteren met de sluitertijd, mijn diafragma en de iso-waarde om wat meer inzicht in die begrippen te krijgen.
    Amper nabewerkt, slechts klein beetje opgescherpt en ruis iets getemperd. Kleuren en contrast kwamen zo uit het toestel... Misschien toch maar tijd om eens een macro-lens aan te schaffen...

update: iets minder helder...

55mm
    f5.6
    1/500
    iso400

Opbouwende kritiek altijd welkom... ;-)
    Last edited by uniŠorn; 26 juni 2015, 15:57.

Re: I ♥ lavendel

Staat mooi in beeld en behoorlijk scherp
    wel te helder, je mag het licht een kleine stop meer dichtknijpen hier dan wordt het nog heel wat beter
    bedankt om te kijken of te reageren, frans !

Comment

Thx Frakske, update geplaatst. Genoeg zo of moet ik hem nog meer dichtknijpen?

Comment

Is al beter maar knijp nog maar wat

Comment

Was het niet Miel Cools die ze (de katjes) in het donker kneep. Voor mij ook wat overbelicht.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door dwarsligger Bekijk bericht
            Was het niet Miel Cools die ze (de katjes) in het donker kneep. Voor mij ook wat overbelicht.
            voor mij ook
            mvg
            Suske

Comment

Naar mijn bescheiden mening is de foto niet meer goed te krijgen. Deze had vanuit het toestel al 2 stops minder licht moeten krijgen.

Gr, V.
              http://www.catchlight.be
              Like mijn page, als je iets aan mijn commentaar hebt/had.
              https://www.facebook.com/CatchlightPhotographyBelgium

Comment

Nog eens aan getrokken, iets steviger deze keer.

Oorspronkelijk geplaatst door VincentBxl Bekijk bericht
                Naar mijn bescheiden mening is de foto niet meer goed te krijgen. Deze had vanuit het toestel al 2 stops minder licht moeten krijgen.
                Bedankt voor de info. Zal me er eens op toeleggen, zo ver ben ik eigenlijk nog niet...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door uniŠorn Bekijk bericht
                  Misschien toch maar tijd om eens een macro-lens aan te schaffen...
                  Niet goedkoop hoor. Je kan eventueel beginnen met tussenringen.
                  Je hebt nog een weg te gaan, maar zo te zien heb je er wel de feeling voor.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door uniŠorn Bekijk bericht
                    Nog eens aan getrokken, iets steviger deze keer.

Bedankt voor de info. Zal me er eens op toeleggen, zo ver ben ik eigenlijk nog niet...
                    Ik moet mijn mening hierzien.. Dacht niet dat je nog iets van detail had op sommige plaatsen, maar je hebt het wel weten terug te halen op je tweede update.
                    (En nu weet ik niet veel van bijen, maar deze lijkt me wel erg oranje, nee?)

gr, V.
                    http://www.catchlight.be
                    Like mijn page, als je iets aan mijn commentaar hebt/had.
                    https://www.facebook.com/CatchlightPhotographyBelgium

Comment

de 2e up is al vrij behoorlijk

@ VincentBxL : dat bijtje is een hommel en de kleur kan wel ongeveer kloppen hoor

Comment

Yep, update ziet er beter uit, mooi resultaat met de kitlens !
                        Greetz
                        Dirk
                        Always happy to learn !

Comment

Update stukken beter dan de eerst geplaatste, maar dat hoef ik in feite niet te schrijven, dat zie je ook wel.
                          Wat je wellicht ook wel zelf ziet is dat deze in vergelijking met de 'echte' macrofoto's helemaal niet de vereiste scherpte vertoont, maar dit is waarschijnlijk wel logisch bij een niet macrolens.
                          Wanneer je de stap naar macro wil zetten moet je het zeker proberen en een macrolens kopen, want wanneer je het niet probeert weet je niet of het je al dan niet ligt.
                          Maar ik ben er nogal vluch terug van afgestapt omdat ik er het geduld niet voor heb .
                          Last edited by Guest17; 27 juni 2015, 15:46.

Comment

Het geduld heb ik wel denk ik (de voorbije 3 dagen aan het jagen geweest op een kolibrievlinder - spijtig genoeg te hoge iso om de sluitertijd te compenseren -> onscherp daardoor), het is eerder een kwestie van wat ik eerst wil doen.

Ben nogal verliefd op de sfeer die je kan creëeren met avondfotografie. Misschien daar een 2.8 lens voor zoeken zodat ik iets meer bereik heb qua lichtsterkte. En anders mijn gewone kitlens even blijven gebruiken voor avondfotografie en op zoek naar een aanvullende macrolens... Alhoewel een telezoom (bv. 70-200) ook wel op mijn verlanglijstje staat...

Vooral even kijken wat ik thuis het meest wil doen of waar ik het meeste kans toe heb, hier op verlof heb ik tijd om van alles eens te proeven, en kan ik mijn 2 kleine spruiten eens wat sneller uit handen geven...

Bedankt voor jullie reacties en feedback...
                            Last edited by uniŠorn; 27 juni 2015, 11:22.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door VincentBxl Bekijk bericht
                              Ik moet mijn mening hierzien.. Dacht niet dat je nog iets van detail had op sommige plaatsen, maar je hebt het wel weten terug te halen op je tweede update.
                              (En nu weet ik niet veel van bijen, maar deze lijkt me wel erg oranje, nee?)
                              Ik kon terug van een RAW-bestandje vertrekken. Heb al gemerkt dat je daar toch veel meer in terug kan halen... Merci voor je feedback!

Comment

Working...
                              X