Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Onze volgende workshop: Street-Fashion - 8 maart 2025, Herentals
Als je de foto rechttrekt, ben je misschien van die dakgoot vanaf.. met behoud van het reclamebord(je).
De gebouwen in de voorgrond misschien ook wat oplichten?
Persoonlijk vind ik deze foto wat plat. Hier en daar wat oplichten, contrasten wat bijwerken, rechtzetten en dakrand wegwerken. Geen slecht beeldje.
Grt
Eric
Bedankt voor de reacties 'k lig nu ff in panne met PS als het herstelt is zal ik een up plaatsen.
Ik weet dat die dakgoot wat storend is maar wegdoen zal moeilijk zijn
mvg Jako
Nikon D7200 NIKON AF-S 17-55 IF ED 2.8 , 50 1.8 Nikon AF-S VRII 70-300 F4.5 - 5.6
Rechtzetten alleen is reeds dik in orde voor mij, verder zou ik persoonlijk er niks meer aan wijzigen.
Maar hoe je van die dakgoot moet af raken zonder te snijden in het reklamebord met de drie dames is me een raadsel ??
Indien iemand weet hoe, dan zou ik het ook graag weten, ik slaag er alleszins niet in zonder het geheel sterk te vervormen.
Oorspronkelijk geplaatst door Eric VanneromBekijk bericht
Persoonlijk vind ik deze foto wat plat. Hier en daar wat oplichten, contrasten wat bijwerken, rechtzetten en dakrand wegwerken. Geen slecht beeldje.
Grt
Eric
Zou er ook nog wat werk van maken vooral voor de sfeer vandaar die opmerking van "plat". Dakrand stoort mij geenszins, is amper aanwezig doch net genoeg om een goede dieptewerking te creëren.
Bedankt met de commentaren 'k heb er up bijgeplaatst hopelijk is deze wat beter, de dakgoot kan ik niet verwijderen, de helft van het reclame paneel zou weg zijn.
mvg Jako
Nikon D7200 NIKON AF-S 17-55 IF ED 2.8 , 50 1.8 Nikon AF-S VRII 70-300 F4.5 - 5.6
Bedankt met de commentaren 'k heb er up bijgeplaatst hopelijk is deze wat beter, de dakgoot kan ik niet verwijderen, de helft van het reclame paneel zou weg zijn.
mvg Jako
Ik ook niet, gaan we eens moeten vragen aan VincentBxl denk ik, maar misschien leest hij nog mee en kan hij ons verder helpen.
Ik moet wel de voorgangers gelijk geven ivm het oplichten, het is inderdaad beter.
Ik heb de vrijheid genomen de foto binnen te hengelen en er dit mee te doen (want er zal veel meer in):
- de verticalen rechtgetrokken
- beetje gehercadreerd zodat het gebouw links wegviel en de Eifeltoren op een sterk punt komt (aspect ratio bewaard)
- schaduw nog wat opgelicht, het zwart wat dichtgedraaid + beetje contrast bijgestoken
- reclame paneel wat opgelicht
- beetje van de overgebleven dakgoot weggecloond en tot boom omgetoverd
- paal op de horizon omgekapt
't Is uiteraard allemaal een kwestie van smaak.
Indien je liever hebt dat ik ze hier weghaal, stuur dan een pmmeke.
Groetjes, V.
Last edited by VincentBxl; 27 juni 2015, 22:08.
Reden: Toevoegingske
Ik heb de vrijheid genomen de foto binnen te hengelen en er dit mee te doen (want er zal veel meer in):
- de verticalen rechtgetrokken
- beetje gehercadreerd zodat het gebouw links wegviel en de Eifeltoren op een sterk punt komt
- schaduw nog wat opgelicht, het zwart wat dichtgedraaid + beetje contrast bijgestoken
- reclame paneel wat opgelicht
- beetje van de overgebleven dakgoot weggecloond en tot boom omgetoverd
- paal op de horizon omgekapt
't Is uiteraard allemaal een kwestie van smaak.
Indien je liever hebt dat ik ze hier weghaal, stuur dan een pmmeke.
Groetjes, V.
Ach zo,op die manier. Maar in tegenstelling tot wat je schreef in #2 snij je nu toch in het reklamebord.
Dan kan je de dakrand wel wegwerken natuurlijk.
En ik maar zitten proberen om die rand weg te werken zonder aan het bord te raken...
Comment