Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Mijn laatste

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Mijn laatste

weerom een prachtig landschap Eddy..... daar zullen er veel van dromen om er zo eentje te kunnen afleveren ...top...

Wat je afscheid betreft ...betreur ik dit ten zeerste en ik voel me niet te beroerd om toe te geven dat ik in men begin fase hier met jouw wel eens in de clinch lag....maar men waardering werd steeds groter als ik naar je foto's keek....gewoonweg een verademing voor dit forum....je commentaren....ja we zullen je missen...maar toch geniet ik met volle teugen van deze mooie foto.....
    https://fredor2.wixsite.com/portfolio-freddy-1

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Frakske Bekijk bericht
      ...
      Dit is hier zeker ook door jouw inbreng een aangenaam én leerrijk forumonderdeel geworden,
      Zonder die motor gaat dit forumonderdeel daar beslist onder lijden ...
      Het is voor sommigen onder ons een feit Frans dat een "goede" fotograaf die hem de moeite getroost om eens te posten of schrijven in de beginnershoek echt wel inspirerend werkt.
      Er zijn nog zo mensen naar wiens werk je opkijkt die zich die moeite getroosten.
      De door die personen gegeven commentaren kunnen aanzetten tot het maken van betere foto's. (Hoeveel keer heb ik niet zien staan: "ik stuur je een voorbeeldje via pb..." Daar kruipt toch wel tijd en energie in.)
      Je zou dit als beginner als "bedreigend, denigrerend" kunnen opvatten of als vissen naar complimentjes maar zelf heb ik dat nooit zo ervaren. Integendeel.

Oorspronkelijk geplaatst door Jefzor Bekijk bericht
      Nu moet ik eerlijk bekennen dat ik mij ook af en to schuldig maak aan het verkondigen "deze foto verdient beter dan de beginnershoek"
      Uiteraard is iedereen vrij van te posten waar hij/zij wil, maar ik vind toch dat het plaatsen in de beginnershoek afbreuk doet aan de waarde die je aan je eigen foto toekent. Bovendien komen we in een patroon waar er meer foto's in de beginnershoek worden gepost dan in de andere onderdelen samen, waardoor mensen extra gedemotiveerd raken om nog iets te plaatsen in beoordeling of SC.

Ik begrijp de frustraties, maar nu en dan een zure opmerking moet je niet te na aan je hart laten komen. Sommige mensen hebben naast fotografie "zagen op het internet" als hobby. De kwantiteit van je posts doet geen afbreuk van de kwaliteit, je foto's zijn altijd van hoog niveau en iemand die gefundeerde kritiek geeft is altijd een meerwaarde.
      Ik denk dat u zich daar niet "schuldig" moet bij voelen. Afhankelijk uit welke hoek dit komt kan het zelfs als compliment overkomen.
      Omtrent het toekennen van waarde aan je eigen foto...Je geloof het misschien niet maar ik ken fotografen die hun "kunstwerken" € 1700.00 en meer waard vinden en ze dan ook voor die prijs aanbieden. Ik zou ze niet graag te eten geven die kunstenaars.
      Onderstaand tabelletje is een voorbeeld van de realiteit qua verkochte foto's bij de echt wel betere fotografen die hun werk aanbieden op een forum via het internet:

#51718 Together 3.1€ No Q3 2015
      #51718 Together 8€ No Q4 2014
      #51718 Together 20.72€ No Q4 2014
      #51718 Together 23.26€ No Q3 2014
      #51718 Together 9.97€ No Q3 2014
      #51718 Together 16.22€ No Q3 2014
      Total to be paid out in Q3 2015*: 3.1 EUR
      Total to be paid out in Q4 2014*: 28.72 EUR
      Total to be paid out in Q3 2014*: 49.45 EUR
      Ik wil zeker geen afbreuk doen aan beroeps die er echt wel hun boterham mee verdienen. Dat is nog een ander verhaal.
      De meeste mensen hier doen het niet beroepshalve maar louter als hobby. Het toekennen van waarde aan een beeld is heel relatief en vooral smaakgebonden.

De discussie omtrent posten in beginnershoek, beoordeling of SC is een oud zeer dat "tig keren de kop opsteekt en op andere plaatsen binnen dit forum gevoerd werd/wordt...ik ga daar niet dieper op ingaan omdat ik denk dat dit hier niet thuis hoort.
      Als iedereen op dit forum kan doen wat hij/zij graag doet inzake fotografie, binnen de regels weliswaar, dan kan ik dat enkel maar respecteren.

Daar ga ik het bij laten want heb zeker niet de intentie Eddy zijn topic te kapen. (Wil er gerust dieper op ingaan via PB...)
      Ik begrijp zijn beslissing.

Marc
      Perfectie is niet haalbaar, daarom eisen we ze van de anderen. (Tolstoi)

Comment

Heel mooi die overgang tussen mist en geen mist en de kleuren zijn prachtig.
        Ik lees je commentaren graag en je fotoos zijn altijd top, hopelijk ben je er binnen een paar weken weer.

Comment

Prachtige foto !
          Greetz
          Dirk
          Always happy to learn !

Comment

Je neemt wel degelijk afscheid () in schoonheid met deze Eddy.
            Eentje waarmee je nog maar eens bewijst dat ochtendstond ge-weet-wel-wat in de mond heeft.
            Eens uitwaaien, letterlijk en/of figuurlijk, kan zo'n deugd doen. Ttz. eens alles van BD uit het hoofd zetten, dat doe ik ook meermaals per jaar, meestal door het feit dat we in het buitenland zitten, maar soit.
            En wifi of niet ter plaatse, ik laat BD telkens bewust links liggen.
            Tot over een paar weken Eddy.

Comment

Wat een prachtige ochtendsfeer ! Ook het compo is dik in orde
              Wel bijzonder jammer dat je dit besluit neemt. Voor de rest sluit ik me volledig aan bij de tendens van alle reacties.
              Het is misschien ook een optie om mensen die opbouwende kritiek niet waarderen, gewoon te negeren.
              Die passen m.i. ook niet in de BD traditie, om elkaar op te stuwen naar een hoger niveau. Is iets wat we moeten koesteren, hoor ! (en dat is aan iedereen gericht)
              Nikon D500 en D7100 + Tokina 11-16 F2.8 + Nikon 17-55 F2.8 + Nikon 70-200 F4

Vriendelijke groeten, Johan

Comment

Om een of andere rede is mijn antwoord niet gepost geweest. Ik kan begrijpen dat er een poosje uitwil. Ik kan niets anders zeggen dan dat ik je commentaren zal missen en dat ik door jou toedoen veel heb bijgeleerd.
                Ik was er bij toen je die foto geschoten hebt, een prachtige weergave van die ochtendsfeer. TOP

Comment

Weeral een heel mooie sfeervolle ochtend vastgelegd Eddy!!
                  Knap hoe je ziet dat de mist wegtrekt.
                  Zelf ben ik door verbouwingen, de laatste tijd minder aanwezig geweest hier, maar ik weet dat het bd forum zijn hoogtes en zijn dallen heeft.
                  Ook ik sluit.me aan bij de meeste commentaren hierboven. Je hoofd eens vrijmaken kan deugd doen. Ik hoop wel dat je terugkomt, want ook ik heb al veel geleerd van jou foto's en commentaar op die van mij.

Groeten
                  John
                  http://www.flickr.com/photos/johncoopmans/

Comment

Bedankt voor 't kijken en de mooie woorden.
                    Binnen enkele weken zal ik wel terug posten en nu zal ik af en toe eens een commentaar geven. Even uitblazen.
                    mvg,
                    Eddy
                    Smaken verschillen

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door evelynvancky Bekijk bericht
                      Heel mooie schilderachtige foto.

Het is hier een raar forum, het wordt alsmaar stiller, soms helemaal geen reacties op gelijk welke vraag je stelt. Ik had de indruk dat het een paar jaar geleden anders was. Maar ik ben geen ancien, ik weet het niet goed. Ik heb wel de indruk dat het geregeerd wordt door een select groepje die het werk van de leden van dat select groepje goed vinden en de rest valt daar volledig buiten. Je kan ook voor sommigen niet goed doen, of het is nooit goed genoeg en nochtans is hun werk ook niet altijd van de bovenste plank....
                      Dat vind ik nu wel van jouw werk, Eddy.
                      Ik volg!!! ,grts Jozef
                      Hij ging met de TIJD mee,en is nooit terug gezien !!!

Comment

Working...
                      X